تعویض دوربین های آنالوگ به IP (انتقال از سامانه‌های نظارت تصویری آنالوگ به دیجیتال) در کاربری‌های مسکونی و تجاری بسیار متداول است، تفاوت چشمگیر بین سامانه‌های نظارت تصویری آنالوگ و تحت شبکه، دلیل مکفی و بدون چون و چرا در این باره می‌باشد.

در نگاه اول وجود بستر شبکه و علم مرتبط با آن برای استفاده افراد از این فناوری نظارت تصویری تحت شبکه کمی سخت و ترسناک به نظر می‌رسد، این ترس برای افرادی که با فناوری‌های نوین آشنایی چندانی ندارد متداول است و گاهاً در بروز رسانی این سیستم‌ها دچار اشکال و ابهام و اشتباه می‌شوند.

تصور می کنید که کل سیستم بایستی عوض شود :

بسیاری از مردم بر این باورند که در تعویض دوربین های آنالوگ به IP کلیه بخش‌های سیستم نظارت تصویری و بستر آن باید عوض شود و در این مهاجرت همه المان‌ها و بخش‌های سیستم منسوخ آنالوگ باید تعویض شده و دستگاه‌ها و بستر شبکه جایگزین  شود. این مشکل، چالشی جدی نیست و شما با استفاده از برخی از ابزارها و دستگاهها میتوانید از بستر و یا دوربین‌های آنالوگ استفاده نموده و کل سیستم با سیستم شبکه یکپارچه شود.

به طور مثال کابل کشی نیاز به تغییر ندارد و در صورت نیاز به استفاده از یک دوربین خاص و مشخص می‌توانید از بستر موجود آنالوگ استفاده کنید و یا میتوانید دوربین های آنالوگ را در بستر شبکه با استفاده از راهکارهای زیر به کار برید:

باید ابتدا با تجزیه و تحلیل موجودی و امکانات، ببینید چه چیزی قابل استفاده است و شما چگونه می‌توانید از آن بهترین استفاده را نمایید. این امر سبب کاهش هزینه کلی، بهره وری بهتر و بالا بردن کیفیت خواهد شد.

۱. با استفاده از مبدل‌های رسانه‌ای (مدیا کانورتور) بستر کابل کواکسیال موجود قابل استفاده در سامانه نظارت تصویری تحت شبکه خواهد بود، این مبدل ماهیت سیگنال رد و بدل شده در داخل کابل را به ۱۰۰ Mbps اترنت، تغییر می دهد. این مبدل ها محدودیت فاصله را نیز افزایش می‌دهند. کابل‌های اترنت معمولی CAT5e ، تا ۱۰۰ متر می‌تواند تصاویر دوربین‌ها را ارسال نمایند. در صورتیکه کابل‌های کواکسیال که از مبدل های کواکسیال به اترنت بهره می‌گیرند، بردی معادل ۱۵۲۵ متر دارند. استفاده از این مبدل‌های کواکسیال به اترنت سبب صرفه‌جویی در زمان کابل کشی و نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای پروژه می شود. به کمک این مبدل‌ها می‌توانید بستر موجود آنالوگ را برای دوربین‌های تحت شبکه خود به کار بگیرید.

۲. دوربین‌های آنالوگ می‌تواند با استفاده از اینکدرهای دوربین‌های تحت شبکه، مجددا مورد استفاده قرار گیرند. اینکدرها در همه جا وجود دارند و اینکدرها از یک کانال تا ۱۶ کانال در بازار وجود دارد. اینکدرها تصویر دوربین های آنالوگ را دریافت کرده و در خروجی به صورت پروتکل شبکه، به سامانه نظارت تصویری تحت شبکه این تصاویر تحویل می‌دهند. اینکدر ۴ کانال به معنای آن است که چهار دوربین آنالوگ را در ورودی درافت و به کمک یک کابل شبکه تصاویر آن ۴ دوربین را به بستر شبکه ارسال می‌کند. NVR که یک ذخیره کننده تحت شبکه برای دوربین‌های مداربسته IP می باشد، این تصاویر را ذخیره خواهد کرد .

 

حتما بخوانید: پیاده سازی دوربین های تحت شبکه در کسب و کار

ادغام و یکپارچه سازی دوربین های موجود کاملا سازگار نیست :

اگرچه اینکدرها و مبدل ها آنالوگ به کمک دوربین‌های آنالوگ آمده و آن‌ها را کدگذاری (اینکد) می‌نماید اما چند مورد استثنا برای این کدگذاری و یکپارچه سازی دوربین‌های آنالوگ با بستر شبکه وجود دارد. به طور مثال در دوربین‌های چرخشی  PTZ کدگذاری و پیکربندی می‌تواند مشکل‌ بوده و یا گاهاً سازگار نباشد. برای این منظور باید از اینکدر و همگام سازی آن با دوربین و  NVR اطمینان حاصل کنید. بنابراین از قابلیت کنترل دوربین چرخشی PTZ  از  NVR تا اینکدر حتما اطمینان حاصل نمایید.

پروتکل های متعددی برای مدیریت چرخش دوربین‌های آنالوگ وجود دارد. باید همه اجزاء شامل اینکدر، دوربین‌های چرخشی و  NVR ها را کنترل نمایید تا با یکدیگر کار می‌کنند و پس از آن تصمیم به خرید و اتصال آن‌ها نمایید. همچنین سایر فناوری‌های دیگر مرتبط با این سیستم‌را بررسی کنید ( نظیر انتقال تصویر) تا دچار مشکلات جدید نشوید.

از دست دادن عملکرد مرکز فرمان در هنگام تعویض سوئیچ ماتریس :

در سیستم‌های بزرگ و سامانه‌های نظارت تصویری گسترده که از سوئیچ ماتریس استفاده می‌نمایند، باید مطمئن شوید که در صورت استفاده از اینکدرها، کارکنان و نگهبانان قابلیت بهره برداری از سیستم را از دست نمی‌دهند. بروزرسانی سیستم تحت شبکه و از دست دادن قابلیت‌های قبلی  سبب بروز عیب بزرگ‌تر می شود و عملکرد معمول ممکن است دچار خدشه شود.

مطمئن شوید شما از نحوه مانیتورینگ روزانه افراد و نحوه پخش زنده و ذخیره سازی تصویر و کارکرد کلی شبکه اطلاعات لازم را به دست آورده‌اید. در صورت طراحی درست سیستم مدار بسته تحت شبکه، سامانه جدید باید با قابلیت بالاتری خدمات خود را ارائه دهد.

از دست دادن رزولوشن دوربین و تصاویر در زمان هایی که مورد نیاز نیست :

یکی از مشکلات متداول در دوربین های آنالوگ و  DVR، ذخیره سازی تصاویر  ارسالی از دوربین با رزولوشن بالا در تمام زمان‌ها است که دی وی آر بی وقفه این تصاویر را ذخیره می‌نماید و در نهایت به دلیل عدم قدرت بالای  DVR و کمبود قدرت پردازش دی وی آر  برخی از تصاویر قربانی شده و ذخیره نمی‌گردد.

استفاده از اینکدرهای تحت شبکه این مشکل را حل می‌کند و تصویر  D1 با نرخ ارسال ۳۰ تصویر در ثانیه را فراهم می‌نماید. قبل از انتخاب اینکدر مطمئن شوید که نباید گزینه دیگری را خریداری نمایید! با یک اینکدر خوب دیگر تصاویر فدا نمی شود.

نیاز به جبران فضای ذخیره سازی نیست :

با توجه به رزولوشن بالا و وضوح تصویر بیشتر، فضای ذخیره سازی بالاتر نیز مورد نیاز است. باید مطمئن شوید با توجه به رزولوشن و نرخ ارسال، فضای ذخیره سازی مناسبی را در نظر گرفته‌اید.

به عنوان مثال در دی وی آرهای قدیمی با رزولوشن ۲۴۰*۷۲۰ که  ۲CIF نام داشت و ۷.۵ تصویر در ثانیه تنظیم شده بود برای ۳۰ روز ۱ ترا بایت فضا باید در نظر گرفته می‌شد. بنابراین در رزولوشن D1 که اندازه تصویر ۶۴۰*۴۸۰ است  و نرخ ارسال ۳۰ تصویر در ثانیه است، فضای ذخیره سازی ۸ ترابایت خواهد شد.

مزایای بسیاری از استفاده سیستم‌های قبلی نظارت تصویری در هنگام بروزرسانی آن به سامانه تحت شبکه وجود دارد و نیازی به شروع از صفر نیست.

نتیجه گیری :

ن : نینا
ت : دوشنبه 18 بهمن 1400


یکی از وظایف اصلی اپراتور در یک سیستم امنیتی معمولا نظارت بر تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته در یک یا چند مانیتور است. در واقع اپراتور باید به دنبال سوژه های مشکوک در تصاویر باشد که مخل امنیت مکان مورد نظر هستند. برای مثال در اتاقی از محل کار، ایستگاه مترو، پارکینگ های عمومی و …که ممکن است افرادی قصد خرابکاری داشته باشند.

با این حال وقوع چنین رخدادهایی معمولا بسیار نادر است؛ بیشتر زمان یک اپراتور یا نگهبان در واقع صرف نظارت بر رویدادهای روتین می گردد. و اغلب این موضوع می تواند بسیار سخت و خسته کننده باشد. یکی دیگر از جنبه های دشوار این قضیه این است که ممکن است در محل دوربین های مدار بسته زیادی برای نظارت وجود داشته باشند. به همین دلیل به بیش از یک اپراتور در محل مورد نیاز است که منجر به افزایش هزینه ها می گردد.

به همین علت، وجود نرم افزارهایی که بتوان از آنها در حل حداقل برخی از جنبه های این مشکل استفاده نمود، می تواند در سیستم های امنیتی ارزشمند باشد. تشخیص خودکار وقایع نظارتی در تصاویر ویدئویی یک فناوری مهم در برنامه های امنیتی دوربین مدار بسته محسوب می گردد. بدین منظور راه حل های بسیاری برای حل این مشکلات توسط تولید کنندگان ابداع شده است.

پردازش تصویر در دوربین مداربسته یا به عبارت دیگر تجزیه و تحلیل محتوای ویدئویی (Video Content Analytics) که به اختصار VCA گفته می شود، به توانایی دوربین در پردازش رویدادهای موجود در تصاویر به صورت خودکار اشاره دارد. این تکنولوژی دارای زیر شاخه های متعددی است که هر کدام دارای عملکرد ویژه ای هستند.

نحوه عملکرد توابع VCA

عملکرد کلیه توابع پردازش تصویر VCA برپایه اصول زیر می باشد:

  • تفریق پس زمینه: تشخیص مناطق پیش زمینه (شامل اشیاء و مردم) بر اساس یک مدل آماری از نمای دوربین زمانی که هیچ شیئ و یا فردی در آن وجود دارد.
  • ردیابی سوژه: ردیابی سوژه در هر یک از نقاط مورد نظر حتی اگر مکان مورد نظر دارای موانع خاصی باشد و یا به مناطق مختلفی تقسیم شده باشد.
  • استدلال رویدادها: تعیین اینکه که کدام نقطه، حضور افراد را نشان می دهد و کدام نقطه نشانگر اشیاء ثابت است و بر همین اساس رفتار افراد را به مجموعه ای از دسته های مختلف طبقه بندی می کند.
  • رابط کاربری گرافیکی: نمایش تصاویر ویدئویی و تشخیص رویدادها حاوی رخداد یا اطلاعات مورد نظر هستند به نحوی که امکان بازیابی توالی های ویدئویی بر اساس درخواست کاربرد و رویداد مورد نظر میسر می باشد.

با وجود نرم افزار های پردازش تصویر امکان نظارت 24 ساعته برای کاربران فرآهم شده است. و تنها کافی است با توجه به هشدارهای صادر شده از این نرم افزار ها بر رخدادهای صورت گرفته نظارت داشته باشید. این امر همچنین باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی کاربر نیز می گردد.

کاربردهای پردازش تصویر VCA

از جمله کاربردهای تجزیه و تحلیل ویدئوی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تشخیص حرکت
  • تشخیص چهره
  • خواندن شماره پلاک
  • شمارش افراد و نظارت بر فروشگاه ها و اماکن اداری و ..
  • تشخیص ورود غیرمجاز
  • تشخیص عبور از خط
  • و …

ن : نینا
ت : دوشنبه 18 بهمن 1400


سوالی که اغلب از سمت مشتریان مطرح می گردد این است که برد یک دوربین مدار بسته چقدر است.  با یک مثال ساده برایتان شرح می دهیم که در واقع این سوال به هیچ وجه یک سوال منطقی نیست. اگر شما یک دوربین مداربسته را در بالای پشت بام خانه تان نصب کنید می توانید کوه هایی که در خارج از شهر محل سکونت تان واقع شده اند را مشاهده کنید. اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا این دوربین برد بالایی دارد که می تواند کیلومتر ها را به شما نشان دهد؟ پاسخ خیر است. باید بدانید معمولا این پرسش از طرف مشتریانی مطرح می گردد که می خواهند بدانند که برای مثال دوربین تا حداکثر چه فاصله ای می تواند چهره افراد را تشخیص داده و تا چه فاصله ای توانایی ارسال تصاویر با کیفیت را دارد.

برای پاسخ به این قبیل از سوالات باید دو نکته زیر را در نظر گرفت:

1. نوع لنز دوربین مداربسته (ثابت یا متغیر):

 اگر دوربین با لنز وریفوکال داشته باشید بسته به نوع لنز و فاصله کانونی آن، می توانید سوژه ها را در مسافت های مختلف مشاهده کنید. و شاید بتوانید با دوربین هایی خاص تا مسافت یک کیلومتر را هم ببینید و پلاک ماشین و یا چهره یک شخص را تشخیص دهید. اما این نکته را هم در نظر بگیرید زمانی که روی قسمتی از تصویر زوم می کنید. مابقی رخدادها و سوژه های موجود در دیگر قسمت های تصویر را از دست می دهید. چون این تصور اشتباه در مورد لنز های وریفوکال وجود دارد که در هر لحظه امکان تغییر فاصله کانونی در آنها میسر است اما این کار هر بار باید به صورت دستی انجام گردد.

2. کیفیت یا رزولوشن دوربین در برد مفید:

طبیعتا دوربین های 5 مگاپیکسلی کیفیت تصویر بهتری از یک دوربین 2 مگاپیکسلی ارائه می دهند و در یک فاصله یکسان، جزئیات بهتر و بیشتری از تصویر را برایتان به نمایش می گذارند.

در انتها به این مسئله توجه نمائید که در هنگام راه اندازی سیستم مدار بسته برای یک مکان بزرگ (برای مثال 100*100 متری)، انتخاب یک دوربین با قدرت زوم بالا لزوما انتخاب کاملا درستی نیست. معمولا بهتر است به جای آن برای چنین محیط هایی از چند دوربین معمولی استفاده کنید. زیرا هم از نظر قیمتی و هم کارایی توجیه بیشتری خواهد داشت.


https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1153g0-i/

https://tiamcctv.com/سیستم-های-آلارم-در-خانه-های-هوشمند/

https://tiamcctv.com/حفاظت-از-اماکن-با-دوربین-مداربسته/

https://tiamcctv.com/smart-street-lighting-with-the-internet-of-things/

https://tiamcctv.com/دوربین-مداربسته-شمارش-افراد/

https://tiamcctv.com/product/sw506/

https://tiamcctv.com/artificial-intelligence-and-machine-learning-in-the-protection-industry/

https://tiamcctv.com/cctv-lens/

https://tiamcctv.com/پروژه-نظارت-تصویری-هایک-ویژن/


ن : نینا
ت : دوشنبه 18 بهمن 1400


دوربین های مخفی مناسب برای مواقعی هستند که هدف زیر نظر گرفتن رفتار و حرکات افراد و یا حفاظت از اموال و وسایلی خاص است. دوربین های مخفی را در اشکال مختلفی می سازند که معمولا شبیه دوربین به نظر نیامده و جلب توجه نکنند. مانند دتکتور یا آشکارسازهای دود، دوربین های مخفی لامپی، سنسور های حرکت PIR و دیگر اشیاء غیر قابل تشخیص.

چگونه متوجه شویم در مکانی دوربین مخفی نصب شده است؟

سوالی که از طرف اغلب کاربران مطرح می شود این است که چگونه متوجه شویم در مکانی دوربین مخفی نصب شده است؟ واقعیت این است که دوربینی با عنوان مخفی وجود ندارد. در بازار دوربین هایی با ابعاد بسیار کوچکی تولید می شوند که با نام پینهول یا مینیاتوری شناخته می شوند و از آنها به دلیل سایز کوچکشان می توان به عنوان دوربین مخفی استفاده نمود. این نوع دوربین ها  معمولا در سایزهای مختلفی تولید می شوند. اما کوچکترین آنها معمولا اندازه ای برابر با یک حبه قند دارد که می توان آن را در هر شی که مشتری انتخاب می کند، پنهان نمود. گویا نصب و استفاده از این دوربین ها به صورت مخفی نیاز به مجوز قانونی دارد.

نحوه تشخیص دوربین مخفی در محل

گاهی وجود نگرانی های پیرامون این موضوع که برخی از مکان های عمومی یا غیر عمومی دارای دوربین هست یا خیر برای برخی از کاربران مطرح می گردد. و این سوال برایشان پیش می آید که چگونه باید تشخیص دهیم که دوربین مخفی در محل نصب است. خب، یکی از راه حل های موجود، دنبال کردن رد سیم کشی های دوربین است که با کمی دقت می توان از روی سیم کشی های موجود وجود دوربین را تشخیص داد. با این حال ممکن است دوربین نصب شده در محل بدون سیم بوده و سیم کشی هم وجود نداشته باشد.

یک راه حل ابتکاری دیگر این است که در اتاق تاریک یک لوله کاغذ توالت خالی و یک چراغ قوه یا چراغ گوشی را برداشته و لوله را مانند دوربین دوچشمی روی یک چشم بگذارید و چشم دیگر را ببندید حال با چراغ قوه محیط را بررسی کنید و از طریق لوله نگاه کنید اگر نور ریز درخشانی دیدی احتمال دارد که در مکان مورد نظر دوربین مخفی کار گذاشته شده باشد.

آیا دستگاهی وجود دارد که به وسیله آن بتوان وجود دوربین را تشخیص داد؟

 به طور کلی پاسخ منفی است اما دستگاه های بسیار پیشرفته ای وجود دارند که این کار را انجام می دهند اما هزینه بسیاری بالایی داشته و معمولا در دسترس عموم نیستند. کاری که در نهایت می توان انجام داد شامل موارد زیر است که البته بازده صددرصدی ندارند.

  1. جستجوی محیطی: که می تواند از طریق دنبال کردن سیم کشی ها باشد و یا اینکه به صورت فیزیکی هر گونه ردی از وجود دوربین را در محل جستجو نمود.
  2. استفاده از نرم افزار: برخی از نرم‌ افزارهای ساده و رایگان وجود دارند که بوسیله آنها می توانید وجود دوربین‌ مداربسته را با استفاده از گوشی موبایلتان شناسایی کنید.
  • نرم افزار Hidden Camera Detector برای اندروید
  • نرم افزار Hidden Camera Detector برای iOS

کاربرد دوربین های مخفی

  • نظارت بر عملکرد برخی از پرسنل در مشاغل خاص مانند پرستار کودک و یا مربی مهد
  • در موارد حقوقی و قانونی مانند امور مربوط به پلیس
  • نظارت بر برخی از اموال و دارایی های خاص که در صورت استفاده از دوربین های معمولی سارقین متوجه دوربین شده و اتصال آن را قطع می کنند بهتر است از دوربین مخفی استفاده شود.

ن : نینا
ت : دوشنبه 18 بهمن 1400



دوربین PTZ / قیمت دوربین مداربسته اسپید دام

 

دوربین PTZ : دوربین های اسپید دام که با نام های دوربین مداربسته گردان یا دوربین PTZ نیز شناخته می شوند از جمله دوربین های مداربسته پر کاربرد برای نظارت دقیق بر مناطق مختلفی شهری به حساب می آیند. قابلیت های چرخش به صورت افقی و عمودی در این دوربین ها باعث می شود که مسئولین نظارتی بتوانند مناطق وسیعی را مورد بررسی و نظارت قرار دهند. همچنین یک قابلیت منحصر به فرد دیگر این دوربین ها توانایی زوم اپتیکال دوربین مداربسته برای تصویر برداری از اجسام بسیار دور با کیفیت بالای تصویر است. همانطور که گفتیم موارد مهم استفاده از این دوربین ها در بحث نظارت و مانیتورینگ فضاهای شهری و خصوصی در یک منطقه وسیع است. نحوه عملکرد کلی این دوربین ها نیز به این صورت است که کاربر در تنظیمات دوربین یک یا چند preset تعریف می کند و از این طریق دوربین بر اساس یکسری دستور العمل ها تصویر برداری خود را انجام می دهد.

 

 

برای مشاهده قیمت انواع دوربین های مداربسته PTZ به صفحه محصولات به آدرس روبرو مراجعه کنید.                     قیمت دوربین مداربسته اسپید دام

 

  دوربین PTZ چیست؟

دوربین های اسپید دام که با نام PTZ نیز شناخته می شوند در اصل مخفف شده عبارت Pan Tilt Zoom  هستند که هر کدام از این واژه ها اشاره به قابلیت های این دوربین دارند. واژه Pan به توانایی چرخش به سمت چپ و راست دوربین اشاره دارد، Tilt  حرکت عمودی دوربین مداربسته را بیان می کند و واژه Zoom نیز قدرت بزرگ نمایی دوربین مداربسته اسپید دام را بیان می کند. پس تا اینجا فهمیدیم که به دلیل توانایی این دوربین ها در چرخش به جهات مختلف و امکان تصویر برداری با کیفیت از اجسام بسیار دور به آنها دوربین های گردان نیز می گویند.

 

یکی از مهمترین کاربردهای دوربین های مداربسته PTZ استفاده گسترده از این دوربین ها در تیم های نظارت تصویری شهری برای نظارت دقیق تر بر فضاهای پر رفت و آمد است. همان طور که گفته شد قدرت زوم کردن این دوربین ها بسیار بالا است و در نتیجه برای تعقیب سوژه های انسانی و اتوموبیل ها در مسافت های بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم در استفاده از دوربین های اسپید دام در چنین مکان هایی این است که این دوربین ها را هم می توان از طریق اپراتور های انسانی مدیریت کرد و هم می توان با بکارگیری قابلیت های pRESET برنامه های اجرایی دقیق برای این دوربین ها تعریف کرد تا بر اساس برنامه اقدام به ضبط تصاویر کند.

 

دوربین PTZ

مزایای دوربین مداربسته اسپید دام

 

  • امکان نظارت بر فضاهای بسیار وسیع تنها با استفاده از یک دوربین اسپید دام
  • قابلیت تعقیب خودکار یا همان (Auto Tracking)
  • مجهز به زوم اپتیکال که توانایی بزرگ نمایی تصاویر بدون افت کیفیت را ایجاد می کند
  • قابلیت تنظیم و برنامه ریزی برای جهت چرخش، میزان زوم و زمان اجرای عملکردهای مختلف

 

قابلیت تعقیب خودکار دوربین اسپید دام ( Auto Tracking )

قابلیت تعقیب خودکار به این معنا است که دوربین گردان بر حسب پارامترهای تعریف شده سوژه را تشخیص می دهد و تا زمان خارج شدن از دید آن را تعقیب می کند و تمامی حرکاتش را ثبت می کند. این ویژگی در دوربین های اسپید دام جدید هایلوک وجود دارد و شما می توانید از آن برای تعقیب سوژه های مورد نظرتان استفاده کنید.

 

  زوم اپتیکال دوربین PTZ

Z  انتهای اسم این دوربین مخفف ZOOM است. زوم به کار گرفته شده در این دوربین زوم اپتیکال است که به معنی زوم بر اجسام دورتر بدون کاهش کیفیت است. تنها دوربین هایی با لنز متغیر می توانند از زوم اپتیکال پشتیبانی کنند که تمامی دوربین های اسپید دام دارای لنز متغیر می باشند. در کاتالوگ دوربین مداربسته زوم اپتیکال را با ضریب X نمایش داده می شود. به طور مثال 20X به معنی این است که دوربین می تواند تا 20 برابر فاصله تا سوژه بر روی آن زوم کند. زمانی که شما از زوم اپتیکال استفاده کنید دیدتان محدودتر خواهد شد و جزئیات بیشتری را می بینید.

 

 

 

 

دوربین PTZ

 

 

قابلیت Preset دوربین PTZ

با به کارگیری این قابلیت می توانید یک الگوی رفتاری برای دوربین اسپید دام تعریف کنید. به عنوان مثال می توان میزان چرخش، زوایای چرخش، زمان های مختلف چرخش(برای مثال بعد از 5 دقیقه گردش به چپ یا راست…)، زوم دوربین و … را برای دوربین تنظیم نمود. با استفاده از این قابلیت دوربین به صورت خودکار طبق الگوی رفتاری تعیین شده از سمت کاربرد رفتار کرده و سوژه را تعقیب می کند و دیگر نیازی به اپراتور نخواهید داشت.

به طور مثال می توانید دوربین اسپید دام را برای خط تولید مورد استفاده قرار بدهید و برای آن Preset خاصی را تعریف کنید که تمام مسیر خط تولید را رصد کرده و تصویر برداری کند، در نقطه ایی خاص زوم کند و یا چند ثانیه ایی متوقف شود و بعد مجددا شروع به حرکت کند. در صورتی که بخواهید به صورت دستی دوربین را کنترل کنیدPreset  متوقف خواهد شد و زمانی که کارتان به اتمام برسد انجام دستوراتPreset  از سر گرفته می شود.

 

دید در شب دوربین گردان

برای آنکه تصاویر واضح و قابل قبولی داشته باشیم باید نور کافی به لنز و از آنجا به چیپ تصویر دوربین بتابد تا تصویری قابل قبول در شب و یا تاریکی مطلق تشکیل شود. بعضاً افراد مجبور به نصب دوربین مداربسته در محیطی تاریک هستند که نور کافی در دسترس دوربین قرار ندارد تا تصاویر واضحی را به ثبت برساند اما با وجود ال ای دی های مادون قرمز به کار گرفته شده در طراحی دوربین های اسپید دام دیگر نیازی نیست نگران نور محیط باشید. عموماً دوربین PTZ دارای دید در شب 100 الی 500 متر است که با چک کردن دیتا شیت هر محصول داخل سایت شرکت تولید کننده می توانید میزان برد دید در شب آن را در یابید.

دوربین گردان می تواند به واسطه دید در شب IR, EXIR, COLORVU تصاویر با کیفیت و قابل قبولی را در نور کم و یا تاریکی مطلق شب ارائه بدهد. تفاوت این سه تکنولوژی دید در شب تنها در کیفیت تصاویری است که ثبت می کنند، دید در شب EXIR تصاویر سیاه و سفید با کیفیتی را در شب ثبت می کند اما دید در شب COLORVU  تصاویر رنگی را در شب ضبط می کند که می تواند برای بررسی جزئیات تصادف، جنایت و… مهم و کاربردی باشد.

سفارش کالا
سفارش خرید کالا
خرید کالا

مکان یاب فارسی
مکان یاب آنلاین
مکان یاب گوگل
برنامه مکان یاب فارسی
نقشه مکان یاب
مکان یاب موبایل



ن : نینا
ت : چهارشنبه 29 دی 1400



ویدئو بالون (Video Balun) در دوربین مداربسته

 

ویدئو بالون : در نصب دوربین های مداربسته تجهیزات و وسایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که با توجه به مکانی که دوربین ها نصب می شود یا قابلیت هایی که از نصب دوربین های نظارتی مورد نیاز است از وسایل استفاده می شود. یکی از تجهیزات مورد استفاده در پروژه های نظارت تصویری ویدئو بالون است. دستگاه ویدئو بالون Video Balun که با نام UTP balun هم به آن گفته می شود، یک دستگاه الکترونیکی است که در نصب دوربین های مداربسته از این دستگاه برای تقویت کردن سیگنال های الکتریکی در هنگام کابل کشی استفاده می شود. این دستگاه برای نصب سیستم های مداربسته آنالوگ در پروژه های بزرگ بسیار مهم و کاربردیست.

 

 

نحوه عملکرد دستگاه ویدئو بالون

همانطور که در بالا اشاره کردیم ویدئو بالون یک دستگاه تقویت کننده سیگنال الکتریکی است اما این واژه از کجا آمده است؟ واژه Balun در واقع از ادغام دو واژه (balance+unbalance) متقارن+نامتقارن ایجاد شده است. وظیفه دستگاه ویدئو بالون ایجاد توازن در سیگنال های ارسالی در دوربین های مدار بسته آنالوگ است.

 

اگر بخواهیم عملکرد Video Balun در سیستم های نظارتی را دقیق تر توضیح دهیم می توان چنین گفت که در ساختار نصب دوربین های مدار بسته آنالوگ اطلاعات تصویری از دوربین به صورت سیگنال به دستگاه ضبط کننده (DVR) ارسال می شود. نکته مهم در خصوص ارسال سیگنال ها این است که سیستم ارسال سیگنال در دوربین های مداربسته یک سیستم نامتقارن است. بدین معنی که در این سیستم ها سیگنال از طریق دو عدد سیم مختلف(داخل کابل کواکسیال) که یکی وظیفه ارسال و انتقال سیگنال را بر عهده داشته و دیگری بعنوان شیلد آن را در بر می گیرد، ارسال می گردد. وظیفه شیلد هم در این میان کاهش میزان نویزهای محیطی است که می تواند تصویر ما را دچار مشکل کند.

 

در این میان وظیفه دستگاه Video Balun تبدیل سیگنال نامتقارن به سیگنال متقارن است. ساختار ویدئو بالون در واقع از یک جفت سیم به هم تنیده شده ی بدون شیلد محافظ تشکیل شده است که قادر خواهد بود اطلاعات تصاویر را به مسافت های بسیار طولانی تر از کابل کواکسیال ارسال نماید.

 

ویدئو بالون

بیشتر بخوانید: دوربین هایک ویژن

 

انواع ویدئو بالون

 Passive Video Balun

نوع ساده ای از ویدئو بالون است که هیچ گونه عملکرد تقویتی بر روی سیگنال ها انجام نمی دهد. بنابراین تنها کاری که ویدئو بالن پسیو انجام می دهد این است که سیگنال را از حالت نامتقارن به سیگنال های متقارن تبدیل می کند. مزیت این نوع از ویدئوبالون ها این است که نیاز به منبع تغذیه ندارند. قابلیت انتقال سیگنال در ویدئو بالون های پسیو تا مسافت های 600 الی 1000 متری است. ویدئو بالون پسیو را با نام علمی Video Balun Autotransformer نیز می شناسند.

 

ویدئو بالون

 

 Active Video Balun

در این نوع از ویدئو بالون ها علاوه بر ایجاد سیگنال های متقارن عمل تقویت سیگنال نیز انجام می شود. ویژگی اصلی این نوع Video Balun قابلیت ارسال سیگنال تا مسافت های طولانی تر است. همچنین بسته به نوع کابل استفاده شده می توانند اطلاعات را تا فاصله 1500 متری ارسال نمایند. لازم به ذکر است که Video Balun های اکتیو نیازمند منبع تغذیه هستند و استفاده از آنها پر هزینه تر خواهد بود.

 

1.      سیستم امنیتی و حفاظتی    سیستم های ایمنی منزل     امنیت هوشمند    شاخص های شهر هوشمند


ن : نینا
ت : چهارشنبه 29 دی 1400
   
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]