درجه حفاظتی  دوربین مدار بسته
 

سیستم های دوربین مداربسته با توجه به شرایط محیطی برای نصب انتخاب می شوند.

یکی از المان های مهم برای انتخاب دوربین مداربسته شرایط آب و هوایی می باشد. برای مثال اگر برای محیط بیرونی دوربینی انتخاب کنیم باید دوربین ضد آب باشد .

دوربین های مداربسته از لحاظ ضد آب بودن دارای استاندارد های مختلفی می باشند که IP66 یکی از آن استاندارد هاست .

در این مقاله به بحث و بررسی درباره ی استاندارد IP66  خواهیم پرداخت .

 

IP Code چیست ؟

اصطلاحی در استاندارد IEC60529 است که بر اساس آن محفظه‌های تجهیزات الکتریکی با کدهای استانداردی با دو حرف IP در کنار دو رقم، از نظر نفوذ در برابر عوامل خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند.

اگر بتوانیم به خوبی تحلیل خصوصیات تاثیر گذار بر قیمت دوربین های مداربسته را انجام دهیم ممکن است با دوربین گران قیمتی رو به رو شویم که حتی دارای ارزش بالاتری نسبت به خصوصیاتش می باشد .

و بر عکس ممکن است دوربین مداربسته ای خیلی ارزان باشد ولی کماکان ارزش واقعی پایین تری داشته باشد .

مفهوم ارقام IP66

♦ رقم اول  بین ۰ تا ۶ است سطح حفاظت در برابر جسم سخت خارجی و نیز حفاظت افراد را مشخص می‌کند.
♦ رقم دوم بین ۰ تا ۸ است و میزان حفاظت را در برابر نفوذ آب (و نه هیچ مایع دیگر) مشخص می‌کند. هر چه این رقم‌ها بیشتر باشند میزان حفاظت بیشتر است. 

 

 

♦ جدول درجه حفاظت IP
IP یک کد دو رقمی است به شکل IPXY 

 

کلمه IP که در تمامی کد ها مشترک است. اولین رقم (X) نشان دهنده درجه حفاظت در برابر تماس و نفوذ اجسام خارجی (هر نوع جسم خارجی نظیر گرد و غبار، ابزار و …) و دسترسی به قسمت های خطرناک است و دومین رقم (Y) نیز درجه محافظت در مقابل نفوذ رطوبت، آب و مایعات را نشان می دهد.

انـتخاب آگاهانه ی دوربـین های مداربسته از نظر درجه ی حفاظت دوربین مداربسته در برابر ضربه ، آب و … تـضمین گر طول عمر بالا از آن دوربین می باشد .

جزئیات رقم اول استاندارد IP66

 

رقم اول

درجه حفاظت

۰

هیچ حفاظتی در برابر قسمت‌های برقدار یا متحرک به داخل بدنه دستگاه در برابر ورود اجسام خارجی به داخل جسم وجود ندارد

۱

در برابر تماس‌های اتفاقی یا غیر عمدی با قسمت‌های برق ‌دار یا متحرک دستگاه حفاظت شده ولی عمدا و با اراده می‌توان به قسمتهای برق‌دار  و یا متحرک دستگاه دست زد و به طور خلاصه دستگاه در برابر  ورود اجسام با قطر بزرگتر  از ۵۰ میلیمتر حفاظت شده است

۲

قسمت‌های برق‌دار یا متحرک داخل دستگاه در برابر انگشت محافظت شده و اجسام خارجی با قطر بزرگتر از ۱۲ میلیمتر حفاظت شده است

۳

قسمت‌های برق دار یا متحرک داخل دستگاه در برابر ورود ابزار ، سیم و … با قطر بیش از ۵٫۲ میلیمتر حفاظت شده و اجسام با قطر بیش از ۵٫۲ میلیمتر نمی توانند وارد دستگاه شوند

۴

امکان ورود اجسام خارجی با قطر بیش از یک میلیمتر به قسمت‌های برق‌دار یا متحرک دستگاه وجود ندارد

۵

حفاظت کامل در برابر تماس با قسمت‌های برق دار یا متحرک دستگاه وجود دارد. منافذ ورود گرد و غبار به داخل دستگاه کامل مسدود نشده اند، ولی غباری که وارد دستگاه می‌شود باعث اختلال در سیستم داخلی و عملکرد دستگاه نمی گردد

۶

قسمت‌های برق‌دار و متحرک داخل دستگاه به طور کامل در برابر تماس‌های خارجی حفاظت شده و امکان نفوذ گرد و غبار نیز وجود ندارد

 

 

 

جزئیات رقم دوم استاندارد IP66

 

رقم دوم

درجه حفاظت

۰

دستگاه حفاظتی در برابر نفوذ رطوبت ندارد

۱

دستگاه در برابر قطرات متراکم شده که به طور عمود از بالا بر روی قاب آن می ریزد، محافظت شده است

۲

دستگاه در برابر باران که به طور قائم یا با زاویه ۱۵ درجه به بدنه آن ببارد حفاظت شده است

۳

دستگاه در برابر باران که به طور قائم یا با زاویه ۶۰ درجه به بدنه آن ببارد حفاظت شده است

۴

دستگاه در برابر پاشش آب در هر جهت به بدنه آن حفاظت شده است

۵

دستگاه در برابر پاشش آب با فشار از هر جهت به بدنه آن در شرایط معین حفاظت شده و خطر جدی برای دستگاه ندارد

۶

دستگاه در برابر موقعیت خاص عرشه کشتی ها حفاظت شده و در این شرایط آب وارد دستگاه نمی شود

۷

دستگاه در برابر غوطه ور شدن در آب حفاظت شده، وقتی جسم در داخل مایع غوطه ور است در فشار معین مایع و زمان معین آب وارد دستگاه نمی شود

۸

دستگاه در برابر غوطه ور شدن در آب در زمان نامحدود حفاظت شده، وقتی دستگاه در عمق معین از آب قرار میگیرد برای زمان نامحدود آب وارد دستگاه نمی شود

سری جدید دوربین های مدار بسته IP مجهز به هوش مصنوعی

 

شرکت هایک ویژن سری جدید دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن مجهز به هوش مصنوعی را به بازار ارائه خواهد کرد. اولین سری از دوربین های هوش مصنوعی هایک ویژن سال گذشته به بازار عرضه شد، اما امسال این شرکت با بهبود تکنولوژی و کارایی محصولات هوش مصنوعی خود در تلاش است که نظر مشتریان را جلب کند. سری جدید محصولات شامل دقت بالاتر ، تصاویر واقعی تر ، رزولوشن بیشتر و بسیاری از تکنولوژی های آنالیز هوشمند تصویر ( مانند مدیریت هوشمند صف ) می باشد.

دوربین های هوش مصنوعی هایک ویژن همچنین قابلیت تصویر برداری از چهره ، تشخیص و تجزیه و تحلیل پلاک خودرو ( ANPR ) را برای کاربران فراهم می کند. 

دوربین های تشخیص چهره قادر است چهره مورد نظر را از بین خیل عظیم تصاویر چهره افراد در زمان کوتاهی تشخیص داده و به کاربر اتاق کنترل خبر دهد. استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در این دوربین باعث شده است تا تصویر با کیفیت تر با زاویه دید مناسب بهترین تصویر توسط دوربین ثبت شود و در نتیجه چهره افراد با درصد تطبیق بسیار بالایی توسط دوربین تشخیص چهره هایک ویژن تصویر برداری می شود. این دوربین یک پیشنهاد مناسب برای ردیابی افراد مشکوک در راهکار امنیت شهر ها می باشد.

تجزیه و تحلیل هوشمند دوربین هایک ویژن می تواند بصورت خودکار افرادی که در یک ناحیه قرار می گیرند را آنالیز کرده و هنگامی که آنها در صف قرار دارند ، هشدار های مختلفی را ارسال یا مدیریت کند به عنوان مثال زمانی که تعداد افراد از حد معینی بیشتر شود به اپراتور خبر می دهد تا در صورت صلاحدید ( به عنوان مثال در قسمت صندوق یک فروشگاه بزرگ ) صندوق یا صندوق هایی را وارد مدار کند تا مشتریان با کمترین میزان معطل شدن عملیات پرداخت را انجام دهند. این تکنولوژی حتی قادر است زمان متوسط معطلی افراد را نیز محاسبه نماید تا به عنوان اطلاعات مهم در تصمیم گیری های بعدی مدیران فروشگاه مورد استفاده  قرار بگیرد.

دوربین پلاک خوان جدید هایک ویژن می تواند ابتدا وسیله نقلیه را از غیر آن ( انسان یا حیوان ) تشخیص دهد ، پس از شناسایی شماره پلاک وسیله نقلیه را شناسایی و ثبت می کند، علاوه بر آن سیستم می تواند در صورتی که وسیله نقلیه فاقد پلاک باشد هشدارهای لازم را ارسال نماید، تشخیص پلاک کوچک برای موتور سیکلت ها و پلاک های مخدوش از دیگر ویژگی های دوربین ANPR هوش مصنوعی هایک ویژن می باشد. این دوربین در سه ماهه آخر سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد.

سایر ویژگی های مهمی که در سری هوش مصنوعی محصولات هایک ویژن وجود دارد عبارتند از: فاصله کانونی وسیع برای دستیابی به میدان دید مناسب ، 140 دسی بل WDR در رزولوشن دو مگا پیکسل ، برد ال ای دی دید در شب 30 و 50 متری ، تکنولوژی های Darkfighter  و Darkfighter X و همچنین قابلیت ضد ضربه ( IK10 ) می باشد.

پیتر گووان مدیر فروش و بازاریابی هایک ویژن اروپا می گوید : پیشرفت در حوزه مدار بسته و هوش مصنوعی ( AI ) هر روز مشتریان را بیشتر هیجان زده می کند ، بخش تحقیق و توسعه هایک ویژن هموارد در تلاش هستند تا با ایده پردازی کاربردی و نو آورانه ، مناسب ترین محصولات را در حوزه هوش مصنوعی طراحی و روانه تولید نمایند. هایک ویژن هموارد در تلاش است تا زندگی امن تری را برای مشتریان خود فراهم نماید.

1.       http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/272911/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87

2.       http://y8space.com/members-2/khanbaba12/activity/867363/

3.       http://truehickman42.booklikes.com/post/4813224/

4.       http://ttlink.com/fredriclarry21

5.       https://www.parsishoghl.com/1399/08/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/

6.       https://www.magcloud.com/user/fredriclarry21

7.       https://seekingalpha.com/user/54921144/comments

8.       https://www.myltcplan.com/information-on-installing-cctv-cameras/

9.       https://www.ampliz.com/company/mehr-tejarat-baam/101951804

https://data-lead.com/company/name/Shabake+Gostar+Mehr+Tejarat/id/476810/v/dfc6b854

جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.