صاحبان کسب و کار به طور مداوم به دنبال راه هایی برای رشد فروش و بهبود عملکرد کسب و کار خود هستند. است، چه کاری باید برای حفظ مشتریان فعلی خود انجام دهید و چگونه مشتریان جدید پیدا کنید. بازدیدگنندگان وبسایت و مشتریان اطلاعات ارزشمندی برای شما فراهم می آورند که می توانید به عنوان گنجینه هایی ارزشمند از آنها بهره ببرید. این بینش می تواند به شما در یافتن زمینه هایی که باعث رشد تجارت شما و افزایش سود می شود کمک کند.

صاحبان کسب و کار به طور مداوم به دنبال راه هایی برای رشد فروش و بهبود عملکرد کسب و کار خود هستند.در اینجا 7 روش که شما می توانید از داده های مشتری برای افزایش فروش فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید پیشنهاد می شود.

1- نرخ تبدیل را بهبود دهید.

نرخ تبدیل برابر است با درصد بازدیدکنندگانی که به خریداران تبدیل شده اند. ازKPI (شاخص عملکرد کلیدی) برای درک اثربخشی سایت تجارت الکترونیک استفاده می شود. این مهم است که بدانید آیا فروشگاه آنلاین شما، طراحی سایت، کاتالوگ محصولات و تلاش های دیگر اثرگذار هستند یا نه. شما می توانید با نظاره گر بودن بر داده های ترافیک وب تشخیص دهید که چه قسمت هایی از وبسایت تغییر نمی کنند و چه تغییراتی برای افزایش فروش نیاز است. همچنین می توانید متوجه شوید که آیا تغییرات گذشته به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک کرده اند. به عنوان مثال، اگر شما شروع به استفاده از نمایش نشانه های Secure Payment (پرداخت امن) به منظور بهبود فرآیند تکمیل خرید سایت خود کرده اید، می توانید نرخ تبدیل را در طول زمان پیگیری کنید تا متوجّه شوید که آیا این تغییر درآمد شما را افزایش داده است یا نه.

article_image_one_465.jpg

2- بر اثرگذاری ترفیعات خود نظارت داشته باشید.

از استفاده کورکورانه تخفیفات، ترفیعات و کوپن ها بدون در نظر گرفتن داده های مشتری اجتناب کنید. شما باید دریابید که آیا این ترفیعات واقعاً باعث جذب مشتری به سایت شده است و بدانید کدامیک از ترفیعات باعث تکرار موفقیت شما خواهد شد. همچنین مهم است تا متوجه شوید کدام کانال موثّرترین روش برای برقراری ارتباط با ترفیعات است. برای مثال:

  • کدام کمپین ایمیل حداکثر ترافیک را برای سایت شما به ارمغان می آورد؟
  • کدامیک از کوپن ها بیشتر استفاده می شوند- با یک خرید یک پیشنهاد رایگان دریافت کند یا 15% تخفیف؟

از رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین، بازاریابی ایمیلی برای آزمایش و تصحیح استراتژی های کمپین خود بهره ببرید. لازم است تا قبل از انتخاب یکی از آنها، انواع کانال های عرضه ی ترفیعات را امتحان کنید و عکس العمل مشتریان را نسبت به آنها پیگیری کنید. این نوع تحلیل به شما کمک خواهد کرد تا به سرعت بهترین مکان برای عرضه ترفیعات خود رابیابید.

3- محصولاتی را که مشتریان خریداری می کنند شناسایی کنید.

کدامیک از محصولاتتان مثل کیک داغ به فروش می روند و کدامیک توسط مشتریان نادیده گرفته می شوند؟ هنگامی که شما متوجّه شوید کدامیک از محصولات محبوب هستند، می توانید آنها را بیشتر ترفیع کنید و فروش را سریعتر افزایش دهید. شما می توانید این محصولات را در مکان های خاص مانند صفحه اصلی وبسایت قرار دهید یا تصاویر آنها را در تبلیغات آنلاین نمایش دهید. شما همچنین می توانید راه های جدیدی برای بازاریابی محصولاتی که کمتر محبوب هستند امتحان کنید. اگر شما هنوز هم نمی توانید مشتریان خود را به خرید این محصولات ترغیب کنید، ممکن است یک ایده خوب ادامه ندادن فروش آنها باشد. چنین اطلاعاتی به شما در شناخت علایق و ترجیحات مشتریان کمک می کند. دانستن اینکه کدامیک از محصولات محبوب هستند به شما اجازه می دهد تا موجودی خود را ساده و موثّر کنید و توجّه بیشتری از نظر زمانی و پولی بر روی محصولاتی که ROI (بازگشت سرمایه) بهتری دارند و فروش را افزایش می دهند، داشته باشید.

4- زمان هایی را که مشتریان خرید می کنند شناسایی کنید.

اگر 70% مشتریان شما در بعدازظهر روزهای هفته خرید می کنند آیا ترفیع محصولات در آخر هفته موثّر خواهد بود؟ شما باید زمان خرید مشتریان خود را تحلیل کنید تا دریابید چه زمانی بیشترین مشتریان آنلاین هستند. شما با دانستن زمان هایی که مشتریانتان خرید و بررسی انجام می دهند قادر به شناسایی ساعت ها و روزهایی که آنها خرید آنلاین انجام می دهند، خواهید بود ، همچنین می توانید انواع مختلف ترفیع را امتحان کنید و روندهای فصلی خرید خود را مشخص کنید. شما می توانید براساس محصولات و صنعت خود، نقطه اوج فروش خود را برای روزهای خاص از ماه یا ماه های خاص ازسال و همینطور چه نوع از محصولات در چه روزهایی از هفته خریداری می شوند تعیین کنید. با این اطلاعات ، شما می توانید سایت تجارت الکترونیک خود را بهتر مدیریت کنید ، ترفیع دهید و فروش خود را افزایش دهید.

5- عملکرد کمپین ایمیلی خود را مورد سنجش قرار دهید.

مطالعات نشان می دهد که ایمیل برگزیده ترین روش ارتباطات برای مشتریان تجارت الکترونیک است. ایمیل مناسب ترین روش برای اطلاع رسانی به مشتریان در مورد وضعیت سفارش آنها، مسائل مربوط به پشتیبانی مشتری، محصولات جدید و پیشنهادات ترفیعی می باشد. مهم این است بدانید که آیا ایمیل های شما توسط مشتریان باز یا خوانده می شوند، در غیر اینصورت شما نخواهید دانست آیا ایمیل ها موثّر واقع می شوند یا نه. شما می توانید با کنترل کردن درصد باز کردن، کلیک کردن و تعامل ایمیل های خود شروع کنید. ابزارهایی مانند Mailchimp, Toutapp and Yesware برای این موارد بسیار مفید هستند و اطلاعات بسیار ارزشمندی از قبیل اینکه چه نوع از ایمیل ها بیشتر باز می شوند(خوانده می شوند)، کدامیک بیشتر پاسخ داده می شوند ، چه روز یا ساعتی برای ارسال ایمیل بهتر است و کدام ایمیل ها به خرید منتهی می شوند را برای شما فراهم می آورند. اگر شما مقادیر میانگین این معیارها را بدانید می توانید از آنها به عنوان یک معیار برای بهبود کمپین بازاریابی ایمیلی خود برای به حداکثر رساندن فروش استفاده کنید. استراتژی ایمیل تأثیرگذار می تواند مشتریان را به انتشار در بین خانواده و دوستان ترغیب کند و باعث ایجاد ترافیک و درآمد بیشتر شود. همچنین می تواند خریدارانی که یک بار خرید می کنند را به مشتریان وفادار تبدیل کند.


سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت.

تبلیغات میان متنی

6- بر منابع ترافیکی خود نظارت داشته باشید.

یکی از نکات مهمی که از کنترل داده بدست می آورید، منبع ترافیک سایت است.

  • مشتریان شما اهل کجا هستند؟
  • چگونه با سایت شما آشنا شدند؟
  • کدامیک از آنها بیشترین زمان را در سایت شما سپری می کنند؟
  • کدامیک از بازدیدکنندگان بیشترین محصول را از سایت شما خریداری می کنند؟

ردیابی منابع ترافیک یک کلید برای دستیابی به ترفیعات اثربخش است. دانستن اینکه مشتریان قبل از وبسایت شما چه سایت هایی را بازدید کرده اند می تواند اطلاعات زیادی در مورد آنها دراختیار شما قرار دهد. به عنوان مثال، اگر مردم شما را از طریق گوگل پیدا کرده اند، به این معنی است که آنها به طور خاص به دنبال سایت شما یا یک محصولی که شما می فروشید یا یک سایت مثل شما بوده اند و همچنین می گوید که استراتژی های SEO (بهینه سازی موتور جستجو) شما بطور موثّر کار می کنند. همچنین منابع ترافیک می تواند سایت هایی را به شما معرفی کند که هرگز نشنیده باشید امّا آنها می توانند مکان خوبی برای ترفیع محصولات شما باشند. تجزیه وتحلیل منابع ترافیک می تواند به شما بگوید که آیا تلاش های بازاریابی فعلی شما موفق هستند یا نه. بعلاوه شما قادر خواهید بود به سرعت یک همبستگی بین تلاش های بازریابی خود و میزان فروش برقرار کنید. هنگامیکه شما محصولات خود را از کانال خاصی بازاریابی می کنید میزان ترافیک آن منبع را در نظر داشته باشید تا بدانید که آیا فروش شما رشد داشته است یا نه. اگر نه، شما می توانید استراتژی های بازاریابی دیگری را امتحان کنید تا موثّرترین منبع ترافیک برای وبسایت خود را پیدا کنید.

7- مقدار سفارش متوسط را افزایش دهید.

مقدار سفارش متوسط به شما می گوید که هر مشتری چه مقدار در سایت شما هزینه می کند و نه تنها عادت های خرید مشتری را نشان می دهد بلکه اطلاعات بسیار مهمی را نیز ارائه می کند. اگر شما دیدی فراتر از ارزش سبد خرید داشته باشید و به خرید مشتریان توجّه کنید، می توانید به بینش جالبی دست یابید. اگر بسیاری از مشتریان فقط یک نوع کالا را خریداری می کنند، شما می توانید کالاهای مکمل یا لوازم جانبی پیدا کنید که آنها را نیز همراه با این کالا خریداری کنند. ارائه کالاهای مکمل و مرتبط، ارائه تخفیف برای خرید این مجموعه می تواند به سبد خرید بزرگتر و فروش بیشتر منجر شود. شما می توانید بطور موثّر استراتژی هایی مثل فروش متقابل، ترفیع لوازم جانبی و محصولات و افزایش مصرف مشتری را اجرا کنید. در اینصورت برای اولین بار شما رفتار مشتری را درک می کنید.

برای شروع شما می توانید یک مجموعه اطلاعات ساده از تجارت الکترونیک خود فراهم آورید که بطور منظم شماره های کلیدی و گرایش های مشتریان خود را پیگیری کنید و با تیم خود به اشتراک بگذارید. بررسی روزانه یا هفتگی آن می تواند به شما نشان دهد که شما چگونه به سوی اهداف کسب و کار خود در حال پیشرفت هستید، بینشی در مورد رفتار مشتری ارائه کند و به شما کمک کند تا تلاش های بازاریابی خود را بسنجید. همزمان با رشد کسب و کارتان می توانید معیارهای بیشتری به آن اضافه کنید. داده های مشتری شامل اطلاعات بسیار مفیدی درباره فعالیت کاربر، مشخصات مشتری، علائق و ترجیحات و رفتار مصرفی آنها می باشد. ردیابی آن بطور منظم می تواند به شما در درک اینکه چگونه تلاش های بازاریابی شما در حال انجام هستند، کدامیک از محصولات عملکرد بهتری دارند و سریعتر رشد می کنند و کدامیک عملکرد خوبی ندارند و به توجّه بیشتری نیازمندند کمک کند. همچنین به شما این امکان را خواهد داد تا فرصت های رشد و خطرات را زودتر تشخیص دهید و سریعتر پاسخگو باشید.

تبلیغات میان متنی

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان


ن : نینا
ت : يکشنبه 7 ارديبهشت 1399
   
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]