SOAP چیست؟

مخفف Simple Object Access Protocol و یک پروتکل مبتنی بر XML برای رد و بدل کردن اطلاعات بین برنامه ها است. اطلاعات در SOAP به صورت پیام (Message) و از طریق پروتکل‏های موجود در اینترنت مانند HTTP منتقل می‏شود (SOAP در سایر پروتکل ها، مانند SMTP یا MIME نیز قابل استفاده است). به زبان ساده‏ تر، SOAP یک پروتکل برای دستیابی به یک سرویس ارایه شده در وب (Web Service) است.

مخفف Simple Object Access Protocol و یک پروتکل مبتنی بر XML برای رد و بدل کردن اطلاعات بین برنامه ها است. اطلاعات در SOAP به صورت پیام (Message) و از طریق پروتکل‏های موجود در اینترنت مانند HTTP منتقل می‏شود (SOAP در سایر پروتکل ها، مانند SMTP یا MIME نیز قابل استفاده است). به زبان ساده‏ تر، SOAP یک پروتکل برای دستیابی به یک سرویس ارایه شده در وب (Web Service) است.
برخی از ویژگیهای SOAP‌ عبارتند از :
•  وابسته به محیط پیاده سازی و اجرا نیست. ( Platform Independent)
•  یک پروتکل ارتباطی مبتنی بر XML  است.
•  از دیوارهای آتش (Firewall) گذر می‏کند ودیوارهای آتش مانع آنها نمی شوند (Block نمی‏شوند).
•  برای ارسال پیام استفاده می‏شود.
•  برای محیط اینترنت و شبکه طراحی شده اند.

یکی از مسایلی که در دهه اخیر از اهمیت خاصی برخوردار بوده، نحوه ارتباط برنامه‏ های تحت اینترنت با یکدیگر بوده است. همانطور که می‏دانید برنامه‏ های عادی از RPC‌ که مخفف Remote Procedure Call یا فراخوانی روالهای از راه دور ، برای فراخوانی اشیاء DCOM یا CORBA، استفاده می‏کنند. اما مشکلی که در این نوع فراخوانی‏ها در بستر اینترنت وجود دارد، مسدود شدن این روشها در Proxy Server ها و دیوارهای آتش (Firewall ها) است. در صورت استفاده از SOAP با این مشکل روبرو نخواهید بود. SOAP به راحتی شما را قادر خواهد کرد تا بین برنامه‏ هایی که در بسترهای متفاوت طراحی شده اند و در بسترهای متفاوتی در حال سرویس ‏دهی هستند، ارتباط برقرار کنید.

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران ، طراحی سایت فروشگاهی و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت. همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید. طراحی اپلیکیشن موبایل را با ما تجربه کنید.

ما متخصص بهبود سئو سایت هستیمبهبود سئو سایت در کمترین زمان ممکن با پیام آوا پردازش.  همچنین طراحی سایت حرفه ای در تمام کسب و کارها را به ما بسپارید

تبلیغات میان متنی

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد ، طراحی سایت کرمان ، طراحی سایت تبریز ، طراحی سایت اراک


ن : نینا
ت : چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399
   
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]