دیر ایندکس شدن صفحات وبسایت در گوگل میتواند به عنوان یک چالش برای
وبسایتهای جدید و برای وبسایتهایی با مسائل مربوط به سئوی تکنیکال یا کیفیت
محتوا باشد. این مقاله به شما کمک میکند تا دلایل بالقوهی اینکه چرا ممکن است
گوگل با ایندکس شدن سایت شما مشکل داشته باشد را بیابید. گاهی اوقات این مسائل میتواند
سریع برطرف شود، اما زمانهایی وجود دارد که باید عمیقتر شوید تا علت اصلی ایندکس
نشدن صفحات سایت خود را بیابید. بنابراین در این مقاله دلایل ایندکس نشدن سایت و
همچنین مشکلاتی که باعث دیر ایندکس شدن سایت در گوگل میشود را بررسی میکنیم.
دلایل رایج ایندکس نشدن سایت توسط گوگل
1- کدها غیر از 200 (OK) را پاسخ
میدهند
در صورتی که صفحات شما یک کد پاسخ سرور 200
(OK) را ایجاد نکنند، انتظار نداشته باشید موتورهای جستجو آنها را ایندکس
کنند (OK یا پاسخ
موفق، زمانی است که درخواست در وب سرور با موفقیت پردازش شود و محتوا را به مرورگر
بازگرداند، اکثرا درخواست های http در این
وضعیت هستند). گاهی
اوقات URLها که به
طور تصادفی ریدایرکت میشوند خطاهای 404 یا 500 بسته مسائل CMS، مسائل مربوط به سرور یا
خطای کاربر ایجاد میکنند. برای اطمینان از اینکه URL برای
صفحه شما به درستی بارگذاری شده، یک بررسی سریع انجام دهید. اگر آدرس صفحه
بارگذاری میشود و شما آن را می بینید، احتمالا خوب است. اما میتوانید همیشه URLهایی را از طریق HTTPStatus.io برای
تأیید راهاندازی کنید.
2- توسط Robots.txt بلاک
(مسدود) شده است
فایل /robots.txt در
وبسایت شما (به عنوان مثال در
http://www.domain.com/robots.txt واقع شده) دستورات
خزیدن (کراول) به گوگل میدهد. اگر صفحه خاصی از وبسایت شما توسط گوگل ایندکس
نشده، اینجا اولین مکانی است که باید بررسی کنید. در صورتی که صفحهای بر روی سایت
قبلا ایندکس شده است و اکنون توسط robots.txt مسدود
شده است، گوگل ممکن است پیامی نشان دهد مبنی بر اینکه «صفحه در دسترس نیست به این
دلیل که فایل robots.txt در URL قرار دارد». پیام در تصویر زیر نشان داده شده است:
3- متا تگ رباتهای Noindex
یکی دیگر از دلایل رایج اینکه چرا ممکن است صفحات در گوگل ایندکس
نشوند این است که ممکن است متا تگ « noindex» در صفحه داشته باشید. هنگامی که گوگل این متا تگ robots را میبیند
یک دستور واضح است که نباید صفحه را ایندکس کند. گوگل همیشه به این دستور احترام
میگذارد و میتواند به چند شکل بسته به نحوه کد گذاری آن باشد:
Noindex، follow
Noindex، nofollow
Noindex، follow، noodp
Noinde، nofollow، noodp
Noinde
در اینجا نمونه ای از اسکرین شات آورده شده است در مورد آنچه که در یک صفحه میتواند به نظر برسد:
برای بررسی اینکه صفحه شما آیا دارای متا تگ رباتهای noindex است، منبع کد را مشاهده کنید و کد را در
دنبال کنید. اگر وبسایت شما با جاوا اسکریپت رندر شده است، ممکن است
لازم باشد از ویژگی Inspect Element گوگل
کروم برای مشاهده به طور
صحیح استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: هزینه
طراحی سایت طراحی
سایت با وردپرس
4- تگ X-Robots Noindex
شبیه متا تگ robots، یک تگ X-robots توانایی کنترل کردن ایندکس شدن در گوگل را از طریق یک تگ سطح صفحه (page-level tag) فراهم میکند. با این حال، این تگ در هدر
پاسخ یک صفحه خاص یا سند استفاده میشود. این تگ معمولا بر روی صفحات غیر HTML استفاده میشود که هیچ وجود
ندارد مانند فایلهای PDF، فایلهای DOC و سایر فایلهایی که وبمستران مایل نیستند در گوگل ایندکس شود.
5- محتوای تکراری داخلی در وبسایت
تکرار محتوای داخلی یک ریسک برای هر سئو کاری است. محتوای تکراری
داخلی ممکن است باعث شود گوگل صفحه شما را ایندکس نکند، اما نسبتهای زیاد محتوای
تکراری در صفحات شما احتمالا باعث خواهد شد که رتبهبندی خوبی نگیرید. بنابراین
اگر صفحه خاصی دارید که مقدار زیادی محتوای مشابه با صفحه دیگر در سایت شما دارد
ممکن است این دلیلی باشد که صفحه شما در گوگل ایندکس نشده و یا رتبهبندی خوبی
نگیرد.
برای بررسی محتوای داخلی تکراری، پیشنهاد میشود که از ابزار Siteliner برای کراول شدن وبسایت خود استفاده کنید. این ابزار به شما همه صفحات
با محتوای تکراری را گزارش میدهد و همچنین به شما یه نمایه گرافیکی از اینکه چند
محتوا بر روی وبسایت شما تکرار شده است را نشان میدهد.
گوگل به وضوح در راهنمای
کنسول جستجوی خود بیان میکند که وبسایتها باید محتوای مشابه را به حداقل
برسانند. ممکن است که صفحاتی بر روی سایت با محتوای بسیار مشابه بتوانند هنوز تا
حدی رتبه بگیرند، با این حال صفحاتی که دقیقا محتوای مشابهی دارند احتمالا از
نتایج جستجوی گوگل به سرعت جدا خواهند شد. این صفحات ممکن است از نتایج جستجو تحت
اطلاعیهای مانند زیر حذف شوند:
6- تکرارهای خارجی
محتوای تکراری خارجی بدان معناست که ممکن است محتوای وبسایت شما از
دیگر وبسایتها کپی شده باشد. نسبتهای زیاد محتوای تکراری یک نشانه مطمئن برای
گوگل از محتوایی با کیفیت پایین است و باید با هر هزینهای از آن دوری کرد. مهم
نیست که آیا وبسایت شما یک سایت بازاریابی با تولید مشتری راغب (lead generation)، فروشگاه تجارت الکترونیک، پلتفرم انتشار
آنلاین یا وبلاگ شخصی است، برای همه قواعد مشابه اعمال میشود.
یک راه برای تشخیص دادن اینکه محتوای شما با سایتهای دیگر تکراری است
این است که یک اسنیپت از محتوا را به صورت نقل قول در جستجوی گوگل قرار دهید که
نشان میدهد به عنوان مثال توضیحات محصولی با تعدادی از دیگر سایتها تکراری است.
اما لازم به ذکر است که برندهای معتبر احتمالا در نتایج جستجوی گوگل با محتوای
تکراری رتبه خوبی خواهند داشت. با این حال، سایتهایی با اعتبار کمتر ممکن است به
طور کامل ایندکس نشوند و یا رتبه خوبی با محتوای تکراری مانند توضیحات محصول ارائه
شده توسط تولید کننده در سایت آن نگیرند.
برای بررسی محتوای تکراری خارجی، پیشنهاد میشود که از Copyscape برای اینکه نقشه سایت شما یا یک مجموعه خاصی از URLها کراول
میشوند یا نه استفاده کنید. این ابزار یک گزارش بسیار مفید در مورد محتوای تکراری
سایت شما نسبت با سایتهای دیگر را گزارش میدهد. در تصویر زیر اسکرین شات از آن
چیزی است که نشان داده میشود.
7- به طور کلی نبود ارزش برای ایندکس شدن از نظر گوگل
همچنین ممکن است یک صفحه خاص یا کل وبسایت شما بسیار بد باشد تا آنجا
که ارزش کافی برای ایندکس شدن از نظر گوگل را نداشته باشد. برای مثال سایتهای
همکاری در فروش (affiliate sites) که چیزی
جز تبلیغات پویا ایجاد نمیکنند برای کاربر ارزش کمی دارد. گوگل الگوریتم خود را
برای جلوگیری از رتبهبندی چنین سایتهایی تصحیح کرده است.
8- وبسایت هنوز جدید و تأیید نشده است
وبسایتهای جدید توسط گوگل و موتورهای جستجوی دیگر به سرعت ایندکس نمیشوند.
از لینکها و سایر سیگنالها، گوگل ایندکس میکند و بنابراین یک وبسایت در نتایج
جستجویش رتبه میگیرد. به همین دلیل است که ساخت لینک یا لینک بیلدینگ به ویژه برای وب سایت های جدید بسیار مهم است.
9- زمان بارگذاری صفحه
اگر سایتی دارید که صفحات آن بسیار آهسته بارگذاری میشوند و مشکل
آنها برطرف نشده گوگل رتبه شما را کاهش داده و حتی ممکن است از فهرست جستجوی موتور
خود آن را خارج کند. به طور کلی، صفحه به سادگی رتبه آن پایین میآید اما به بدی
آن نیست که اصلا ایندکس نشود.
برای بررسی زمان بارگذاری صفحه میتوانید از ابزار Google’s Page Speed Insights یا
ابزار GTMetrix استفاده
کنید. در تصویر زیر نمونهای از گزارش که توسط ابزار گوگل ارائه شده نشان داده شده
است:
10- صفحات یتیم (Orphaned)
گوگل، وبسایت شما (و نقشه
سایت XML) را برای
یافتن لینکهایی به مطالب شما، بروز رسانی ایندکس خود کراول میکند و رتبهبندیهای
سایت شما در نتایج جستجوی خود (از جمله عوامل دیگر) تحت تأثیر قرار میدهد. اگر
گوگل نتواند لینکی را به مطالب شما یا بر روی سایت شما یا یک سایت خارجی پیدا کند،
در نتیجه برای گوگل وجود ندارد و آن ایندکس نخواهد شد. صفحات بدون لینکهای داخلی
به عنوان صفحات یتیم نامیده میشوند و آنها میتوانند دلیل کاهش ایندکس در گوگل
باشند. برای تعیین اینکه صفحه یا صفحات شما قابل یافتن هستند، پیشنهاد میشود برای
کراول شدن سایت خود از ابزاری مانند Screaming Frog استفاده
کنید و سپس برای URLهای خاص
در سؤال جستجو کنید. در اینجا مثالی از آنچه که میبینید آورده شده است:
یک روش قویتر برای بررسی صفحات یتیم این است که URLها را از Screaming Frog crawl فرستاده و یک صفحه گستردهای تهیه کنید که URLها با نقشه سایت XML همگام
سازی شوند. این امر به شما اجازه خواهد داد فوری همه URLهایی که
در نقشه سایت XML شما وجود
دارند را شناسایی کنید اما در طی کراول کشف نمی شوند. به یاد داشته باشید که
تنظیمات کراول شما میتواند امر کند که URLها کراول
شوند.
بیشتر بخوانید: طراحی
پورتال طراحی
سایت پزشکی
دلایل دیر ایندکس شدن سایت
1- طراحی نامناسب سایت
اگر ساختار و طراحی سایت به گونهای باشد که گوگل نتواند لینکهای
مورد استفاده شما را در سایت پیدا کند و همچنین برای یافتن محتوای سایت شما دچار
مشکل شود، بنابراین ایندکس شدن سایت شما با مشکل روبرو خواهد شد. بسیاری از
تکنولوژی های مرتبط با وب نیز ممکن است چنین اختلالی را در سایت شما ایجاد کنند،
این موضوع باید توسط برنامه نویس سایت مورد بررسی قرار گیرد و رعایت شود.
2- نبود لینکهای داخلی و خارجی مناسب در سایت
صفحات وبسایت شما باید حداقل به یکی دیگر از صفحات موجود در وبسایت یا
وبسایتهای دیگر لینک شوند. موتورهای جستجوگر در نتایج خود، صفحاتی را که به صفحهای
داخلی همان سایت یا صفحهای خارجی (سایت دیگر) لینک نمیشوند را ایندکس نخواهند
کرد. به این دلیل که گوگل به راحتی آن صفحه را پیدا نمیکند و نمیتواند تغییرات
آن را دنبال کند.
3- سرعت بارگذاری سایت
در صورتی که سرعت بارگذاری صفحات سایت شما کند باشد، گوگل به جای
ایندکس کردن سایت شما به سراغ سایتهای دیگری میرود که سریع بارگذاری میشوند و
محتوای آنان را ایندکس میکند.
4- استفاده نکردن از نقشه سایت گوگل
با توجه به اینکه روزانه میلیونها مطلب، ویدئو، تصویر و غیره به
اینترنت اضافه شده، برای نمایش بهتر آنها در نتایج موتور جستجو باید توسط خزندههای
موتور جستجو مورد بررسی قرار گیرند، از این رو داشتن نقشه سایت امری ضروری است.
بنابراین در صورت نداشتن نقشه سایت، گوگل خودش تصمیم میگیرد که با چه سرعتی صفحات
سایت شما را کاوش کند و اگر تناوب بروزرسانی سایت شما کم باشد، در صورت تعریف
نکردن نقشه سایت، باعث دیر ایندکس شدن مطالب سایت میشود.
لازم به ذکر است که سایتهای خیلی بزرگ که مطالب زیادی دارند برخی مواقع توصیه میشود
به جای استفاده از نقشه سایت اجازه دهند تا گوگل خودش مطالب را ایندکس کند.
5- استفاده نادرست از نقشه سایت گوگل
نقشه سایت یا Sitemap یکی از قسمتهای بسیار مهم برای ایندکس شدن صفحات وبسایت است، با کمک
نقشه سایت میتوانید صفحات وبسایت خود را به منظور اطلاع رسانی به گوگل و دیگر موتورهای
جستجو، فهرست کنید تا رباتهای گوگل وبسایت شما را با دقت بیشتری بررسی کنند.
همچنین هر زمان که محتوای یک صفحه تغییر میکند باید نقشه سایت هم تغییر کند، اما
بسیاری از مدیران سایتها به جای نقشه سایت پویا، یک فایل استاتیک و ثابت را به
عنوان Sitemap خود به
گوگل معرفی میکنند و این همان دلیلی است که صفحات شما یا دیر ایندکس میشوند و یا
ایندکس نخواهند شد.
6- سرعت بروزرسانی اطلاعات سایت
اگر وبسایت خود را به طور مکرر با محتوای باکیفیت بروزرسانی کنید،
موتورهای جستجو به سایت شما علاقه مند خواهند شد. به طور کلی موتورهای جستجو
بروزرسانی منظم را دوست دارند و توجه ویژهای به محتوای سایت دارند. موتور جستجوی
گوگل سرعت خزنده خود را با سرعت بروزرسانی اطلاعات سایت شما وفق میدهد؛ بدین صورت
که اگر روزی یک مطلب در سایت خود بگذارید خزنده گوگل هم روزی یکبار به سایت شما سر
خواهد زد و اگر روزی 10 مطلب در سایت خود بگذارید خزنده گوگل هم سرعت خود را
افزایش میدهد تا بتواند مطالب سایتتان را ایندکس کند. بنابراین تناوب ایندکس شدن
مطالب سایت، به تناوب بروزرسانی سایت شما بستگی دارد.
7- قطعی یا مشکل سرور در سایت
ممکن است برای شما پیش آمده است که به دلیل ایجاد مشکلاتی در سرور و
یا اختلالهایی در تنظیمات DNS دامنه
پیامی مبنی بر عدم دسترسی ربات گوگل به سایت در پنل مدیریت کنسول جستجوی گوگل دیده
باشید. این قبیل مشکلات حتما بر روی ایندکس شدن صفحات سایت تأثیر خواهند گذاشت.
اما اگر در مدت زمان کوتاهی و سریع این مشکلات را برطرف کنید دسترسی رباتهای گوگل
به صفحات سایت شما ممکن شده و با بازخوانی مجدد، ایندکس مطالب را انجام خواهند
داد. لازم به ذکر است در صورت رفع نکردن مشکل، گوگل سایت شما را از نتایج خود حذف
میکند تا زمانی که سایت دوباره به عالت عادی برگردد که در اینصورت ممکن است مدت
زمانی طول بکشد تا سرعت ایندکس شدن صفحات به حالت قبل برگردد.
بیشتر بدانید: طراحی
سایت فروشگاهی شرکت طراحی سایت
روشهای عملی افزایش سرعت ایندکس مطالب سایت
در گوگل و سایر موتورهای جست و جو
به صورت خلاصه میتوان این روشها را بصورت زیر تقسیم بندی کرد :
برنامه زمانی برای انتشار مطالب و آپدیت کردن منظم سایت
جلوگیری از انتشار مطالب کپی شده از سایر سایتها و همچنین محتوای کپی
در داخل سایت
افزایش دستی سرعت خزش یا crawl rate از پنل
وبمستر تولز
ثبت نقشه سایت در وبمستر تولز
فعالیت و انتشار مطالب سایت در شبکه های اجتماعی
ایجاد لینک داخلی بین صفحات سایت
بهینه سازی تصاویر موجود در مطالب
افزایش سرعت سایت و استفاده از هاست مناسب و قابل اعتماد
بستن مسیر خزنده ها با استفاده از فایل
robots.txt
پینگ دستی و خبردار کردن گوگل از انتشار مطالب جدید در سایت
که در ادامه تک تک این روشها را توضیح میدهیم.
برنامه زمانی برای انتشار مطالب جدید:
موتورجستجوگر گوگل از بی نظمی و مطالب تکراری خوشش نمی آید و این را
بدانید اعتبار محتوای شما مهم است و این محتوا زمانی معتبر شناخته میشود که تکراری
نباشد و جذابیت لازم را داشته باشد و نکات کاربردی و مفید را برای کاربران ارائه
دهند، زمانی که کاربر جذب محتوای شما شد، شاخک های گوگل تیز میشود و مطالب را مورد
حمایت قرار میدهند. برنامه زمانبندی هم به این معناست که وقتی شما مرتب و طبق
برنامه مطالب را قرار میدهید، این باعث میشود ربات ها و خزنده های موتورهای
جستجوگر بیشتر شما را رصد کنند و برایشان جالب توجه باشید و مدام به شما سر بزنند.
محتوی مهم ترین بخش از سایت شما و همچنین مهم ترین بخش سایت برای
موتورهای جست و جو است که از طریق آن به سایت شما میرسند. هر چه بیشتر محتوی ایجاد
کنید و مطالب را در بازه های زمانی کمتری منتشر کنید کمک میکند که نرخ ایندکس سرعت
صفحات سایت شما بیشتر شود.
سرعت انتشار بالای محتوا در سایت یکی از مهم ترین عوامل دخیل
در افزایش سرعت ایندکس سایتها است و به همین دلیل است که سایتهای خبری
نرخ ایندکس بسیار خوبی دارند چون در این سایتها سرعت انتشار مطالب جدید به حدی
زیاد است که خزنده گوگل از سایت خارج نمیشود و هنگامی که مطلب جدیدی منتشر میشود
بلافاصله آن را ایندکس میکند.
در حالت ایده آل باید 3 مطلب جدید در طول هفته منتشر کنید تا سرعت
ایندکس سایت تان مناسب باشد.
مراقب محتوای تکراری باشید
اگر از آن دسته سایتهایی هستید که فقط مطالب دیگر سایتها را کپی و
منتشر میکنید پس نباید توقع سرعت ایندکس بالا داشته باشید زیرا وقتی
خزنده های گوگل وارد سایت شما میشوند و مطلبی از سایت شما را اسکن میکنند و متوجه
میشوند قبلا این مطلب در سایت دیگری منتشر شده پس شما را به عنوان کپی کننده تشخیص
میدهند و همین موضوع باعث میشود که به مرور زمان سرعت ایندکس صفحات سایت شما کمتر
و کمتر شود.
همچنین باید توجه کنید محتوای داخلی صفحات مختلف سایت شما هم نباید
تکراری باشد یعنی نباید هیچ مطلبی در دو صفحه جداگانه از سایت شما منتشر شود چون
این کار هم باعث کاهش سرعت ایندکس صفحات سایت میشود.
افزایش سرعت خزش سایت Crawl rate:
گوگل وبمستر تولز ابزاری دارد که شما میتوانید درخواست دهید سایت شما
بیشتر توسط خزنده ها مورد بررسی قرار بگیرد و بازدید شود. ممکن است سایت شما مطالب
زیادی داشته باشد که مورد توجه قرار نگرفته است. از پنل
مدیریتی گوگل وبمستر خود در گزینه تنظیمات crawl
rate را انتخاب کنید.البته زیاد کردن این گزینه شاید خیلی هم جالب نباشد چون
گوگل خودش میتواند تخمین بزند چقدر به سایت شما سر بزند.
نقشه سایت خود را ثبت کنید:
به روز رسانی در سایت خود را در نقشه سایت خود رسم کنید و آن را لحاظ
کنید، اگر تغییراتی در کل سایت ایجاد میکنید لطفا بدانید نقشه سایت عنصر بسیار
مهمی است و به نوعی خود شما مسیر ها و آدرس ها را به گوگل و خزنده ها میدهید به
نوعی که شناسایی بهتری نسبت به سایت شما خواهند داشت. البته تضمینی برای این نیست
که گوگل از شرایط شما پیروی کند اما توصیه کرده که در سایت خود و اکانت گوگل
وبمسترتان آن را لحاظ کنید.
هنگامی که نقشه سایت را در وبمستر تولز گوگل ثبت میکنید به خزنده های
گوگل کمک میکنید که ساختار و مسیرهای دسترسی به مطالب سایت شما را بهتر تشخیص دهند
و بتوانند با سرعت بیشتر مطالب شما را پیدا کرده و در ایندکس گوگل قرار بدهند.
شبکه های اجتماعی:
اسپایدر ها و خزنده ها در شبکه های اجتماعی هم مشغول گشت و گذار
هستند و منتظر فرصتی میباشند که لینک هایی را فراخوانی کنند و زمانی که لینک مطالب
شما در شبکه های مختلف اجتماعی وجود دارد به نوعی آن را جذب میکنند و اعتبار سنجی
می نمایند. این عمل در ایندکس سریع مطالب اهمیت دارد.وقتی شما مطلبی را در شبکههای
اجتماعی منتشر میکنید ممکن است خزنده های موتور جست و جو به آن برخورد کرده و از
طریق دنبال کردن لینک آن به سایت
طراحی سایت خبری یکی از انواع طراحی سایت و است که برای خبرگزاری ها جذابیت دارد. از آنجایی که بسیاری از
مردم این روز ها رو به دنیای اینترنت آورده اند، افراد بسیاری اخبار روز را از
طریق این وب سایت های خبری دنبال میکنند و از مزایای استفاده از این نوع
وبسایت ها ، امکان دنبال کردن دسته خاصی از اخبار میباشد.
به همین علت طراحی وبسایت های خبری از تقاضای بالایی در
تهران و دیگر شهرستان ها برخوردار شده و البته از مهم ترین دغدغه های
متقاضیان ساخت وبسایت خبری ، یافتن بهترین خدمات با مناسب ترین قیمت
طراحی سایت و
دیدن نمونه کارهای ساخت سایت های خبری پیشین میباشد. با ما همراه باشید
تا در مطلب پیش رو به سوالهای شما پاسخ دهیم.
سایت های خبری و اطلاع رسانی از جمله پربازدیدترین سایت های اینترنتی
به شمار می روند. دلیل این موضوع اهمیت امر خبر و اطلاع رسانی از یک طرف و نیاز
جامعه به دریافت جدیدترین اخبار اینترنت از طرف دیگر است. قطعا با توجه تعداد
کاربر آنلاین اینترنت در ایران و آمارهای موجود، سایت های خبری در صورتی که طراحی
مناسبی داشته باشند و محتوای مفیدی تولید کنند می توانند مخاطب قابل توجهی را به خود
جذب نمایند.
مخاطب اینترنتی ترجیح می دهد که خبر را در لحظه دریافت کند و این
موضوع باعث می شود که کاربران تمایل خاصی به سایت های خبری داشته باشند. امروزه با
گسترش شبکه های اجتماعی موبایلی مانند تلگرام، اهمیت طراحی سایت های مناسب خبری
بیش از پیش شده است، همانطور که می دانید داشتن یک سایت خبری به تنهایی کافی نیست
و می بایست نکات مرتبط با سئو و تجربه کاربری به صورت کامل در آن رعایت شوند تا
نتیجه مناسب حاصل گردد. رایان با در نظر گرفتن نکات مهم در زمینه طراحی سایت
حرفه ای و همچنین
در نظر گرفتن سادگی، کاربردپذیری، سئو و بهینه سازی، امنیت، سرعت، مقیاس
پذیری و سایر موارد پر اهمیت در وب سایت های خبری، توانسته است امکانات بسیار
مناسبی را در اختیار مدیران سایت های خبری قرار دهد.
بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاه آنلاین طراحی سایت اختصاصی
چگونه یک سایت خبری موفق داشته باشیم؟
موفقیت یک سایت خبری بر اساس تعداد مخاطب آن اندازه گیری می شود و
پارامترهای مختلفی جهت بهبود کیفیت سایت های خبری وجود دارد. در مرحله اول، یک
سایت خبری باید بتواند ترافیک مورد نیاز خود را از طریق گوگل و یا ورودی مستقیم
تامین کند و سپس با طراحی مناسب و کیفیت محتوای قابل قبول کاربران را در سایت حفظ
کرده و آنها را تبدیل به کاربر وفادار نماید. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی
های سایت های خبری موفق اشاره می کنیم.
1-نحوه نمایش اطلاعات به کاربران و چیدمان
سایت :
در طراحی سایت های خبری نحوه نمایش اطلاعات به کاربر از اهمیت بسیار
بالایی برخوردار است. در واقع بازدیدکننده سایت باید بتواند با کمترین زمان ممکن
به اخبار مورد علاقه خود دست پیدا کند و اخبار مرتبط با موضوع را مطالعه
نماید. نه تنها دستیابی به اطلاعات مورد نظر در کمترین کلیک ممکن اهمیت بالایی
دارد بلکه کاربردی بودن چیدمان سایت و سادگی دستیابی به اطلاعات نیز بسیار مهم است.
2-
سرعت مناسب لود شدن صفحات :
با توجه به بازدید نسبتا بالایی که سایت های خبری دارند سرعت لود شدن
صفحات در طراحی سایت بسیار مهم است.
3-رعایت نکات امنیتی :
نکات امنیتی و عدم نفوذ پذیری سایت اهمیت بسیار بالایی دارد و رعایت
این نکات در سایت های خبری ضروری است.
4-بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو :
یک سایت اینترنتی اگر بهترین مطالب را داشته باشد، بهترین گرافیک را
داشته باشد و... اما کسی آنها را نبیند هیچ ارزشی نخواهد داشت. رایان نگاه ویژه ای
به سئو سایت های خبری دارد و سایت های طراحی شده توسط ما همواره در صدر نتایج گوگل
قرار گرفته اند. این موضوع می تواند کمک بسیار زیادی به سایت های خبری در جهت
افزایش ترافیک و بازدیدکننده بکند، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه صفحه
مربوط به سئو سایت خبری را
مطالعه نمایید.
5-تعریف سطوح دسترسی مشخص برای خبرنگار :
قطعا تعیین سطوح دسترسی مشخص بر اساس گروه های خبری و چیدمان های
مختلف سایت برای خبرنگاران و کاربران سایت در سایت های خبری اهمیت بسیار بالایی
دارد.
6-بهینه سازی شده برای موبایل :
روز به روز کاربرانی که از موبایل و تبلت ها برای دستیابی به اطلاعات
استفاده می کنند در حال افزایش است. لود شدن مناسب صفحات در موبایل و تلفن های
هوشمند اهمیت بسیار بالایی دارد. وب سایت های خبری موفق در حال حاضر به دنبال لود
شدن صفحات خود در تلفن های هوشمند نیز هستند و به این موضوع نیز اهمیت خاصی می
دهند.
7-سادگی :
بخش مدیریت سایت به گونه ای طراحی می شود که افراد مختلف بر اساس سطوح
دسترسی که دارند بتوانند به سادگی اطلاعات مورد نظر را ویرایش کنند.
8-
ارائه خبر و اطلاع رسانی با فرمت های گوناگون :
علاوه بر اخبار متنی، امکان قرار دادن اطلاعات به صورت چندرسانه ای
(صوت، تصویر، فیلم) نیز می تواند در سایت های خبری استفاده شود که جذابیت خبر را
دوچندان خواهد کرد.
طراحی سایت خبری خود را به رایان بسپارید
ما با استفاده از ایمن ترین روش ها و سریعترین زبان برنامه نویسی در
وب یعنی ASP.NET سایت های
خبری با سرعت لود بالا طراحی میکنیم و به این موضوع نگاه ویژه ای داریم.این زبان
برنامه نویسی اختصاصی نه تنها سرعت لود صفحات را بالا می برند، به دلیل اینکه
مانند قالب های آماده موجود در بازار، در دسترس عموم قرار ندارد از امنیت
بالاتری برخوردار است . برای مقایسه سرعت زبان برنامه نویسی دات نت و PHP بر روی مقاله مقایسه asp.net و php کلیک
نمایید.
یکی از دلایل مهمی که شرکت طراحی وب سایت رایان را از بسیاری از شرکت های طراحی سایت مجزا می کند ،
استانداردسازی وب سایت ها بر اساس الگوریتم های روز گوگل می باشد. برای کسب
اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه سئومراجعه نمایید.
علاوه بر استفاده از زبان برنامه نویسی اختصاصی و سئو که از مهم ترین
نکات طراحی سایت می باشد ، استفاده از گرافیک ساده برای وب سایت از اولویت های
ماست. زیرا بر این موضوع اعتقاد داریم که تمامی کاربران با هر اندازه دانش از
اینترنت باید بتوانند به راحتی از خدمات یک وب سایت استفاده نمایند . طراحی
سایت خبرگزاری یکی از کارهای تخصصی در حوزه وب است و در نتیجه بهتر است این کار را
به شرکت های متخصص در حوزه وب واگذار کنید.
امکانات طراحی سایت خبری
از دیگر امکانات یک وب سایت خبری می توان به موارد زیر اشاره نمود :
مدیریت اخبار
ایجاد و ویرایش و حذف اخبار شامل :
تیتر خبر
روتیتر و زیر تیتر
لید خبر
انتخاب سرویس های خبری
انتخاب تگ مرتبط
تعیین وضعیت انتشار
تعیین نوع خبر
تعیین زمان انتشار
درج تصویر برای اخبار
مدیریت اخبار تصویری و آپلود تصاویر نامحدود برای خبر(درج و حذف و و
یرایش )
مدیریت اخبار چندرسانه ای (درج و حذف و و یرایش )
انتخاب نوع نمایش اخبار در سایت (ویژه-ویژه گروه-...)
مدیریت سرویس های خبری
ایجاد سرویس های خبری به تعداد نامحدود در دو سطح
مدیریت درج اخبار در سرویس های خبری
نمایش اخبار مرتبط در سرویس های خبری
تعریف سطح دسترسی برای کاربران به بخش های مختلف
مدیریت آرشیو اخبار ( آرشیو موضوعی اخبار)
نمایش اخبار پربازدید برای ادمین سایت
مدیریت گزارشات
بیشتر بخوانید: ساخت وب سایت طراحی سایت در تهران طراحی سایت شرکتی
طبق برسی که از سایت پیش بینی تاینی بت داشتیم ، این وب سایت
و الیکیشن تمامی امکانات یک اپلیکیشن شرط بندی فوتبال خوب جهت پیش بینی را دارا
است و از تمامی بازی های کازینویی آنلاین به جدیدتری آپدیت ها بهره می برد . سایت
تاینی بت در مدت زمانی که در دسترس کاربران قرار گرفته علاقه مندان زیادی برای
خودش جمع کرده است و از نظر بیشتر کاربران تاینی بت این یک وب سایت معتبر و قابل
قبول می باشد . تاکنون بارها و بارها سایتtyni
bet را مورد بررسی قرار داده ایم . این وب سایت از تمام بازی
های کازینویی روز بهره می برد و شما میتوانید در بازی های جذابی همچون انفجار ،
پوکر ، رولت ، تخته ، حکم و چندین بازی دیگر در این وب سایت معتبر شرکت کنید و پول
به جیب بزنید . بیشتربدانید
اپلیکیشن
بت اسپات
اپلیکیشن بت اسپات یکی از اپلیکیشن های معروف و مرجع پیش بینی
ورزشی و کازینو آنلاین می باشد . اکثر سایت های شرط بندی خدماتی مانند بت اسپات
انجام می دهند که این خود دلیلی بر این می باشد که کاربران با انتخاب این سایت
توانسته اند قدمی جدی و بالاتر در زمینه ی انتخاب سایت بازی های کازینو و یا شرط
بندی و پیش بینی بردارند . نا گفته نماند که امروزه سایت های شرط بندی زیادی وجود
دارند که توانسته اند امکانات فوق العاده ای را به بهترین روش ممکن از خود به جای
بگذارند . ولی با این حال کیفیت پیاده سازی و نکات سازنده ای که در این سایت فراهم
شده است ، باعث می شود که ما از این سایت به عنوان نمونه ای برگزیده نام ببریم سایت
پیش بینی betspot
که یکی از معتبر ترین سایت های شرط بندی می باشد برای رفع
تمام نیازهای کاربران خود توانسته است یک تیم بسیار خوب را در تمام ساعات شبانه
روز برای پشتیبانی از اپلیکیشن و سایت شرط بندی قرار دهد . برای مطالعه بیشتر در
مورد این اپلیکیشن به اینجا مراجعه کنید و بیشتر بدانید.
سایت
چیتا بت
چیتا بت یا همان cheetabet را
امروزه نباید به عنوان یک سایت معمولی قلم داد کرد چرا که شرایط موجود چیزی فراتر
از تصور می باشد . چیتا بت را در لیست معتبرترین سایت های بازی انفجار هم می شود
نام برد چرا که توانسته به خوبی هر چه تمام این بازی را ارائه دهد . البته این
تنها یکی از بازی های موجود می باشد و در نظر داریم برای اطلاعات تکمیلی شرایطی را
برای شما در دسترس قرار دهیم که طی آن به بهترین شکل ممکن ابتدا سایت مذکور را دقیق
تر بشناسید . سایت چیتا بت در واقع یک سایت شرط بندی و پیش بینی کامل و جامع می
باشد که علاوه بر توجه ویژه ای که به پیش بینی فوتبال داشته است دیگر مسابقات ورزشی
نیز در این سایت قابل پیش بینی اند که تعداد آن ها به بیش از 15 رشته ورزشی مختلف
می رسد .
بازی
انفجار
در بازی انفجار شما با یک الگوریتم بسیار قوی و حرفه ای رو
به رو هستید . بگذارید با شرح کامل بازی به مفهوم این الگوریتم برسیم . در بازی
انفجار شما در ابتدای امر باید پولی را برای شروع در بازی قرار دهید . این رقم
محدودیت ندارد . یعنی می تواند بسیار کم و یا بسیار زیاد باشد . این دیگر به
استراتژی خودتان بستگی دارد . اینکه قرار است سود های کلان بکنید و یا دست دارید
آهسته و با تداوم پیش بروید .
بازی انفجار در چند سال گذشته مورد توجه کازینو های آنلاین
و سایت های شرط بندی نیز قرار گرفته و آنها این امکان را برای کاربران فراهم نموده
اند آنها نیز تا بتوانند در بازی انفجار شر طبندی کنند . این بازی ساز و کار ساده
ای دارد و شرط بندی در بازی انفجار و برنده شدن در بازی انفجار نیاز به مهارت یا
تخصص خاصی ندارد . شما با پیدا کردن یک سایت بازی انفجار آنلاین انفجار معتبر می
توانید به بیشترین در آمد ها برسید . باید یک سایت بازی انفجار پیدا کنید بهترین
ضریب ها رو داشته باشد بیشتر بدانید
طراحی سایت ساختمانی و
طراحی سایت املاک به دو خدمت صنعت آی تی برای ورود فعالان سنتی صنعت ساختمان کشور
به فضای مجازی و دنیای تجارت الکترونیک اشاره دارد. طراحی سایت ساختمانی و املاک
به فعالان این حوزه کمک می کند که خدمات خود را در یک وبسایت حرفه ای در معرض دید
عموم شهروندان قراردهند و از این طریق هم به توسعه کسب و کار خود کمکی کرده باشند
و هم از طرف دیگر به شهروندان برای دریافت خدمات با کیفیت در کمترین زمان ممکن و
با هزینه های کمتر کمک کرده باشند.
صنعت ساختمان و طراحی سایت ساختمانی
شهرهای امروز دنیا هم از
نظر وسعت و هم از نظر ارتفاعات ساختمان های هیچ تشابه ظاهری با شهرهای چند قرن پیش
انسان ندارند. چهره زندگی شهری در یک قرن گذشته به شدت دست خوش تحولات عظیمی شده
است و ما در چنین شهرهایی با نیازها و تکنولوژی های متفاوتی روبرو می شویم.
صنعت ساختمان و املاک در
چنین شهرهایی یکی از پر رونق ترین صنایع به حساب می آید. بر
اساس آمار صنعت ساختمان
سازی همزمان بیش از صد صنعت دیگر را نیز با خود فعال می کند و در نتیجه وقتی خانه
های جدید احداث می شود شما برای تکمیل و راه اندازی آن به یکسری تولیدات دیگر
مانند لوازم خانگی، مبلمان ، پرده و کابینت و .... نیز نیاز خواهید داشت تا این
ساختمان قابل سکونت شود.
به عبارتی دقیق تر طراحی
سایت ساختمانی می تواند به رشد و رونق این صنعت به صورت مستقیم و همچنین به رشد و
شکوفایی صنایع دیگر به شکل غیر مستقیم کمک شایانی داشته باشد.
طراحی سایت املاک و
ساختمان در شهرهای پر جمعیت مترو پل مانند تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران مانند
اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز به یک ضرورت تبدیل شده است. امروز برای آنکه شما
بتوانید یک خانه برای خرید یا اجاره پیدا کنید نیازی نیست که تمام خیابان های شهر
خود را دیدن کنید و تنها با مراجعه به وبسایت ها و اپلیکیشن های ارائه دهنده
ساختمان و املاک می توانید به صورت آنلاین از قیمت های مختلف مناطق شهری و همچنین
کیفیت ساختمان های آن منطقه با خبر شوید و با هماهنگی های از قبل با صاحبان این
املاک به شکل کاملا هدفمند ساختمان خود را پیدا کنید.
از سوی دیگر همیشه بازار
بساز و بفروش برای اقتصاد یک کشور مهم و اساسی بوده است و سازندگان مختلفی در این
صنعت در حال رقابت هستند. طراحی سایت املاک برای سازندگان
ملک و ساختمان می تواند
این حسن را داشته باشد که نسبت به رقبای خود به مشتریان بیشتری دسترسی داشته
باشند. همچنین نفوذ اینترنت به سازندگان ساختمان های جدید این امکان را می دهد که
نوآوری های خود در صنعت ساختمان و ملک را با تصویر برداری های حرفه ای در معرض دید
عموم قرار دهند و از این طریق برند ساختمان سازی خود را نیز تبلیغ کنند.
شاخه های مختلف طراحی وب سایت ساختمانی
همانطور که گفتیم صنعت
ساختمان یک صنعت وسیع است و در نتیجه وقتی از طراحی سایت ساختمانی صحبت می کنیم می
تواند حوزه های متفاوتی را شامل شود برای مثال در طراحی سایت املاک و ساختمان زیر
شاخه های زیر نیز قرار می گیرند.
- طراحی سایت شرکت عمرانی
- طراحی سایت پیمانکاری ساختمان
- طراحی سایت تاسیسات و تجهیزات ساختمان
- طراحی سایت مصالح ساختمانی
- طراحی سایت معماری
- طراحی سایت املاک و بنگاه های خرید و فروش ملک
- طراحی سایت انبوه سازی
سرویس های طراحی سایت ساختمانی
در بخش قبلی به تفاوت ها
و شاخه های متفاوت صنعت ساختمان و طراحی سایت ساختمانی اشاره کردیم . واضح هست که
وقتی شما اقدام به طراحی سایت برای حرفه و شغل خود می کنید ابتدا باید نیازهای شما
را در نظر گرفت تا یک وبسایت کاملا کاربردی برای شما طراحی شود. به طور کلی اما
طراحی سایت ساختمانی می تواند موارد زیر را شامل شود:
این صفحه اطلاعات کاملی
از پیشینه شرکت شما و همچنین پروژه های در دست اجرای شما به مخاطب ارائه می دهد.
اما این اطلاعات باید مختصر و مفید و به صورت کلی در این صفحه قرار داده شود.
در دو بخش پروژه های
انجام شده و در حال اجرا و پروژه های آینده دسته بندی شده است و توضیحات مفصل و
اختصاصات پروژه ها همچون مساحت و زیربنا، آدرس و موقعیت فیزیکی، تعداد واحدها و
طبقات، امکانات رفاهی و تاسیساتی، مجری پروژه، سال شروع و اختتام و … به همراه
تصاویری از نماهای مختلف پروژه درج می شود.
این بخش ممکن است یکی از
مهمترین بخش های وبسایت شما باشد. خدماتی که شما به صورت پیش فروش و در جهت جذب
سرمایه به اشتراک می گذارید با ظاهری زیبا به مخاطبان ارائه می شود.
این بخش شاید برای املاک
و افرادی که اقدام به طراحی سایت املاک می کنند جذاب باشد. مشخصات ملک ، آدرس و
اطلاعات جزیی از سال ساخت تا امکانات در این بخش به شکل دسته بندی های شکیل ارائه
می شود.
قاعدتا بسیاری از مخاطبان
ترجیح می دهند که تنها اطلاعات تماس شما را داشته باشند و با هماهنگی قبلی در یک
جلسه حضوری با شما صحبت کنند. بنابراین صفحه تماس با ما جزء لاینفک تمام طراحی
سایت های ساختمانی خواهد بود.
اگر طراحی سایت املاک و
ساختمانی برای یک شرکت بزرگ و یا هلدینگ طراحی می شود بخش اخبار ساختمانی و یا
اخباری مرتبط با شرکت شما می تواند جذابیت های وبسایت شما را افزایش دهد.
مباحث علمی یک رکن مهم در
جست و جو های اینترنتی برای عموم مردم است. در بخش مقالات شما می توانید اطلاعات
روز دنیا در صنعت ساختمان را منتشر کنید و از این طریق بازدید های وبسایت خود را
افزایش دهید.
شرکت های طراحی سایت ساختمانی
از مزیت های طراحی سایت
ساختمانی و طراحی سایت املاک در سطور بالا صحبت کردیم اما پروژه طراحی سایت خود را
به کدام شرکت واگذار کنیم. قاعدتا در دنیای پر رقابت امروز شرکت های بسیاری وجود
دارند که مدعی ارائه این خدمات هستند اما توانایی های لازم برای این کار را ندارند
و در نتیجه ممکن است هزینه های گزافی در بلند مدت به شرکت شما تحمیل کنند.
یکی از شرکت های خوش نام
در حیطه طراحی سایت و اپلیکیشن شرکت طراحی سایت رایان است که با بیش از ده سال
سابقه در این زمینه می تواند به یک وبسایت حرفه ای با تکنولوژی های روز کدنویسی دنیا
را به شما عرضه کند. با مراجعه به وبسایت شرکت رایان نمونه کارهای این شرکت را
ببینید و با دیدی باز اقدام به طراحی سایت املاک و ساختمان کنید.
https://rayanitco.com/
ما میتوانیم با مدیریت برنامه ریزی شده در وب سایت خود و استفاده از بهترین و کاملترین روش های بازاریابی در اینترنت ،اجرا درست و صحیح آن به فروش و ارائه بی نظیر محصولات خود برسیم .ما در این مقاله شش روش اصولی بازاریابی در اینترنت را معرفی و در ادامه به توضیح در مورد هر یک میپردازیم .
- بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجو
- بازاریابی اینترنتی با شبکه های اجتماعی
- ایمیل مارکتینگ
- بازاریابی اینترنتی با محتوای مناسب
- ویدئو مارکتینگ
- تبلیغات پولی...
1.بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجو (Search Engine Marketing)
یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی موتور های جستجو می باشند. بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجو به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با بهینه سازی صحیح و اصولی وب سایت و استفاده از تکنیکهای سئو، وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتری نسبت به سایر وب سایتها قرار می گیرد و بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کند و فروش وب سایت را افزایش دهند. در روش پولی موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل در راستای ارتقای بازاریابی اینترنتی علاوه بر روش فوق این امکان را به کاربران می دهند که با پرداخت هزینه برای یک کلمه کلیدی خاص در بالای نتایج جستجو ظاهر شوند.
2.بازاریابی اینترنتی با شبکه های اجتماعی(Social Media Marketing)
ابزار دیگر بازاریابی اینترنتی استفاده از شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک می باشد. این روش نیز به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان فعالیتهای منظم شما در شبکه های اجتماعی کاربران را با برند شما و محصولاتی که ارائه می دهید آشنا می کند. روش پولی نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه ها ظاهر می شود. بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می باشد اما می توان از آنها به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد.
3.ایمیل مارکتینگ(Email Marketing)
یکی دیگر از ابزار مهم و کاربردی بازاریابی اینترنتی، ایمیل مارکتینگ است. این روش به بیان ساده شامل ارسال ایمیلهای گروهی به تعداد زیادی از کاربران و تشویق آنها به بازدید از وب سایت و خرید می باشد.در استفاده از این روش باید دقت کرد. بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل مارکتینگ ارکانی دارد که باید رعایت کرد. مهم ترین آنها احترام به مشتری است. قرار دادن لینک لغو عضویت در ایمیل های ارسالی بسیار مهم است.
4.بازاریابی اینترنتی با محتوای مناسب(Content Marketing)
بازاریابی محتوایی در واقع مهمترین بخش بازاریابی اینترنتی می باشد. موتورهای جستجو بدنبال محتوای با کیفیت هستند و به واسطه محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید بازدیدکنندگان فراوانی از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت شما می شوند. درصورتیکه این بازدیدکنندگان محتوای شما را بپسندند آن را در وب سایت های دیگر و پروفایلهای شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنند و محبوبیت شما افزایش می یابد.
5.ویدئو مارکتینگ(Video Marketing)
آموزش تصویری که به مراتب جذاب تر و تاثیر گذارتر از آموزش نوشتاری است نوع دیگری از بازاریابی اینترنتی است. با افزایش سرعت اینترنت و وجود شبکه های اجتماعی ویدیویی مثل یو تیوب، اکثر کاربران در اینترنت به دنبال ویدیو های آموزشی و کاربردی مورد نیاز خود می گردند. در صورتیکه از محصولات و خدماتی که در شرکت خود ارائه می دهید ویدیوهای جذابی تهیه کنید و آنها را در اینترنت منتشر کنید، بازدیدکنندگان بسیار زیادی با شما و خدماتی که ارائه می دهید آشنا خواهند شد.
6.تبلیغات پولی(Paid advertising)
قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وب سایتهایی که بازدیدکنندگان فراوانی دارند یکی دیگر از انواع بازاریابی اینترنتی به شمار می آید.. این نوع تبلیغات شامل پرداخت هزینه ماهانه برای درج بنر در بخش های مختلف وب سایتهای پربازدید می باشد.
بیشتر بخوانید: طراحی سایت تهران
بیشتر بخوانید: طراحی سایت ارزان
بیشتر بخوانید: طراحی سایت حرفه ای
بیشتر بخوانید: طراحی سایت کرج
بیشتر بخوانید: طراحی سایت شیراز
بیشتر بخوانید: طراحی سایت اصفهان
آلیس در سرزمین عجایب، فارغ از ایجاد فضایی شاد و مفرح، حرفهای دیگری نیز برای گفتن دارد؛ حرفهایی که از دیدگاههای گوناگون قابل تأمل هستند. در اینجا از منظر بازاریابی به این اثر بزرگ نگاه می کنیم و چند نکته را که برگرفته از آن است، بررسی می کنیم:
آلیس در سرزمین عجایب نوشته ی لوئیس کرول یکی از رمانهای مشهور قرن نوزدهم است که تاکنون اقتباسهای مختلفی از آن صورت گرفته است. یکی از نکات جالب درباره ی این اثر این است که علی رغم درون مایه و فضای کودکانه اش، با گروههای سنی مختلف ارتباط برقرار می کند. استقبال تماشاگران از اقتباس سال 2010 از این شاهکار ادبی که با بازی جانی دپ همراه بود.
1. «بعضی وقت ها قبل از صبحانه، من شش چیز غیرممکن را در ذهنم تصور می کنم و آنها را باور می کنم.»
این جمله ی ملکه ی سرزمین عجایب شاید برای خیلی از ما که حتی صبحانه هم نمی خوریم، قدری عجیب باشد اما واقعیت این است که فرایند طوفان فکری (brainstorming) دارای مرز مشخصی نیست و نمی توان آن را به زمان و مکان خاصی محدود کرد. در بازاریابی و تبلیغات ایده های جدید در موقعیت هایی به ذهن ما خطور می کنند که ما حتی فکرش را هم نمی کنیم. برخی از ایده ها در ابتدا احمقانه به نظر می رسند اما با چندین بار چکش خوردن به اقداماتی نوآورانه تبدیل می شوند و سهم بازار یک شرکت را تکان می دهند. پیشنهاد می کنم همیشه دفترچه ی یادداشتی به همراه داشته باشید تا وقتی ایده ای به ذهن تان خطور می کند، به دلیل مشغولیت های روزمره آن را به فراموشی نسپارید.
2. «می شود به من بگویید از کدام راه باید بروم؟» «بستگی دارد که به کجا می خواهی بروی.»
این سؤال و جواب بین آلیس و گربه می تواند در ارتباط با بازاریابی نیز مصداق پیدا کند. برای اجرای هر ایده ای (پروموشن، تبلیغات اتوبوسی، تخفیف، اجرای کمپین و ...) داشتن چشم انداز نقش بسیار مهمی در موفقیت دارد. داشتن چشم انداز وسیع (big vision) به تمام فعالیت های بازاریابی جهت می دهد. از همان ابتدا باید بدانیم که می خواهیم به کجا برسیم، برای چه طیفی از مشتریان محصول تولید می کنیم، محصول ما در کدام منطقه از شهر یا کشور فروش می رود، اگر بیشتر بفروشیم آیا تولید می تواند همپای واحد فروش، حجم تولیدی خود را بالا ببرد، هدف ما از توسعه ی بازار چیست و ... . فکر کردن به این مسائل باعث می شود که ناآماده وارد بازار نشویم و در دام اتفاقات پیش بینی نشده نیفتیم.
3. پادشاه خیلی جدی گفت: «از نقطه ی شروع، آغاز کن و برو تا به نقطه ی پایان برسی؛ سپس می توانی توقف کنی.»
بازاریابی خوب بستگی به این دارد که شرکت شما بتواند فرایند خلاقی را تعریف و سپس اجرا کند. ابتدای این فرایند با تحقیقات بازار، یافتن فرصت ها و توسعه ی بازار آغاز می شود و تا لحظه ای که بازاریابی به فروش بیشتر و مؤثرتر تبدیل نشود، این فرایند از حرکت نمی ایستد. اشتباه برخی از واحدهای بازاریابی این است که در میانه ی راه متوقف می شوند و توپ را به زمین دیگر بخش ها می اندازند اما تأثیرگذاری بازاریابی زمانی موردقبول است که نتایج آن روی اعداد فروش دیده شود.
4. «خیلی مطمئن نیستم که ...» «پس حرف نزن»
شاید در ابتدا این پاسخ کمی بی رحمانه به نظر برسد اما واقعیت این است که در بازار امروز جایی برای شک و تردید و عدم اطمینان وجود ندارد. تصمیمات باید قاطع و بر پایه ی داده های دقیق باشند. یک لحظه تردید در حرکت کردن ممکن است ما را چندین قدم از رقبا عقب بیندازد همانطور که برداشتن قدم اشتباه ممکن است به قیمت حذف ما از بازار تمام شود. هر قدمی که برمی داریم، باید آنقدر با فکر، تدبیر، تحلیل و شناخت باشد که لحظه ای در مسیری که در آن پیش می رویم، تردید نکنیم.
5. کنجکاوتر و کنجکاوتر
کنجکاوی باعث می شود که آلیس وارد لانه ی خرگوش شود و اتفاقات عجیب و غریب بعدی برایش رقم بخورد. بازاریاب و فروشنده اگر نسبت به اتفاقات درون سازمانی و برون سازمانی کنجکاو نباشد و سنسورهای حساسی نداشته باشد، نمی تواند به موقع عکس العملهای مناسبی از خود نشان دهد. کنجکاوی لازمه ی خلاقیت است و خلاقیت ضامن بقا در بازار رقابتی.
6. به قوه ی تخیل خود بی توجه نباشید.
شاید مهم ترین درسی که می توانیم از آلیس در سرزمین عجایب بیاموزیم این است که ارزش قوه ی تخیل خود را درک کنیم و نسبت به آن بی توجه نباشیم. آنچه این اثر را جاودانه کرده است، همین پرداختن به قوه ی تخیل است. قوه ی تخیل آلیس او را وارد دنیای جدیدی می کند و اتفاقات کاملاً جدیدی را برای او رقم می زند. بنابراین به جای اینکه تخیلات خود را با عناوینی مانند دست نیافتنی و غیرمنطقی نابود کنیم، بهتر است به این فکر کنیم که چگونه می توانیم با تلاش بیشتر فاصله ی میان آنها و واقعیت را کمتر کنیم.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی
سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید.
شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه
می کند. پیام آوا بهترین خدمات طراحی سایت تهران را به شما عرضه می کند.
همچنین طراحی
اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا
بخواهید. طراحی اپلیکیشن موبایل را با ما تجربه کنید.
تبلیغات درون متنی
پا نوشت
طراحی سایت ، طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد
هيچ کس ترديد ندارد که عرضه ي کالاها و ارائه ي خدمات کيفي از اهميت برخوردار است، ولي برندسازي موثر غالبا مهم ترين کاري است که لازم است کسب و کارها براي رسيدن به رشد و شکوفايي انجام دهند. جري مک لافين معتقد است "برند يا نمانام ادراک ذهني آدم ها از شما، يک محصول، يک خدمت، يک سازمان، يک انگيزه و هدف، يا يک ايده است، برندسازي کوشش هاي انديشمندانه و ماهرانه براي ايجاد ادراک مطلوب و خواستني در ذهن اشخاص ديگر است."
با توجه به حجم رقابتي که اين روزها بيش تر صنايع با آن روبرو هستند، شايد چيزي مهم تر از اين نباشد که از رقابت بيرون برويد و با برندسازي راهبردي يک شخصيت بي همتا و يک گزاره ي ارزشي را خلق کنيد.اجازه دهيد ويژگي هاي مشترک برندهاي موفق و کامياب را بررسي کنيم تا بر آن اساس شما نيز بتوانيد برند خودتان را بسازيد.
1) شناخت مخاطب
بهترين برندها يا نمانام ها شناخت کاملي از خصوصيات جمعيتي بازار هدف و علايق و شيوه ها و ابزارهاي ارتباط گري آنان دارند. به استثناي ابرشرکت هاي زنجيره اي مثل وال مارت، اکثر کسب و کارها به دنبال مخاطبان هدف مخصوصي هستند. شناخت بازار هدف از آن رو اهميت دارد که ضمن حفظ هويت کلي يک برند زمينه را براي رساندن صدا به مشتريان و دسترسي به کارزار تبليغاتي، فراهم مي کند و در عين حال به خلق يک پيوند انساني و ارگانيک بين شرکت و مخاطبانش کمک مي کند. پر واضح است که نمي توان همه ي سلايق را پاسخ داد. به همين دليل تلاش براي جلب رضايت همه (به عبارتي ناديده انگاري مفهوم يک بازار هدف) مي تواند معکوس عمل کند و عملاً باعث شود برند يک شرکت تضعيف شود و شکست بخورد. يافتن رهيافت برندسازي درست در وهله ي نخست مستلزم شناخت بازار هدف است.
2) بي همتايي (يا منحصربه فردي)
يک هويت يا شخصيت برند مستلزم وجود چيزي متمايز و مشخص است. مثلاً :
- اپل را در سراسر جهان به خاطر محصولات خلاقانه و نيز جاذبه ي زيباشناسي و ميني ماليستي(ابزارک سازي) مي شناسند.
- پيتزا دومينو مجبور بود که به مشتريانش تضمين بدهد که پيتزاهايشان تا ۳۰ دقيقه خواهد رسيد و در غير اين صورت مجاني هستند.
- شرکت تامس(TOMS) براي ايجاد جاذبه ي فروش به ازاي خريد هر جفت کفش يک جفت کفش را به رايگان به کودکان نيازمند اهدا مي کند.
خلق يک شخصيت يا هويت در عرصه ي اقتصاد و دنياي کسب و کار به يک ايده ي انقلابي نياز دارد. به عبارتي ديگر مستلزم چيزي مشخص و خاص است که آن را از رقبا متمايز کند. در دنياي واقع، وجود يک شرکت فقط با يک شگرد و قابليت منحصر به فرد امکان پذير است مشروط بر آن که آن شگرد واقعا خوب باشد. به محض اين که شرکت به آن شگرد پي ببرد بهتر است روي آن متمرکز شود و به موقع آن را عرضه و معروف کند. آيا مي دانيد کدام محصول، خدمت يا جاذبه ي فروش بي همتا در توان و استعداد شرکت شما وجود دارد؟ اگر نمي دانيد بهتر است از همين حالا راهبرد برندسازي خود را آغاز کنيد.
3) اشتياق
با اين که در کوتاه مدت مي توان يک برند با اشتياق ساخت، ولي حفظ و ماندگاري آن در بلند مدت امکان پذير نيست. وقتي شما گذشته ي آدم هاي بسيار موفق مثل استيوجابز را بررسي مي کنيد مي بينيد که همه ي آنان يک شور و شوق يا اشتياق وصف ناپذير داشتند که آنان را به حرکت وامي داشت تا سخت کار کنند و مداوما به افتخار و کاميابي دست يابند. آن اشتياق به تعصب، حميت، و لذت ناب مي انجامد، که به انسان هاي ديگر نيز سرايت مي کند. مشتريان اغلب فقط نسبت به يک محصول يا خدمت تعصب و وفاداري نشان مي دهند، که اين علاقه مندي به نوبه ي خود به تبليغات و ارجاعات شفاهي مي انجامد. اشتياق و عشق وافر هم چنين به شرکت ها کمک مي کند که در برابر مشکلات و شدايد مقاومت کنند.
4) يکساني
وقتي مشتريان براي تکرار خريد به يک شرکت يا محصولات و خدمات آن مراجعه مي کنند معمولا انتظار دارند همان سطح کيفيت را که اولين بار تجربه کردند دوباره دريافت کنند. رستوران ها و کيفيت غذاها و خدمت شان بهترين مثال از اين دست است. آدم ها دوست ندارند از شرکتي خريد کنند که نمي توان به يکساني يا ثبات کيفيت آن اتکا کرد. با اين که اکثر صنايع از رقبا و رقابت اشباع شده اند ولي نداشتن ثبات يا يکساني کيفيت مي تواند دليل کافي براي مشتريان باشد تا از جاهاي ديگر خريد کنند. به همين دليل است که اهميت دارد يک استاندارد کيفي معيني براي محصول يا خدمت رعايت شود.
مک دونالد مثال بارزي از يک برند است که يکساني و ثبات رويه ي شگفت انگيز و کم نظيري را به نمايش مي گذارد. اين قدرت برتر صنعت تغذيه ي فوري به مشتريان پر و پا قرصش منويي از غذاها را عرضه مي کند که در سراسر جهان يک دست و يکسان است. تفاوتي ندارد که يک نفر غذايش را در فلوريدا يا چين سفارش بدهد چون اطمينان دارد که بيگ مک در همه جا طعم و مزه ي يکسان دارد.
5) رقابت
رسيدن به سطح برتر جهان کسب و کار به هيچ وجه کار آساني نيست. براي آن که يک برند بتواند نامي را براي خود بسازد لازم است اعضاي تيم در رقابت کامياب شوند و دائما در جنب و جوش باشند که بهتر بشوند. اين اصل اساسي جوهره ي کتاب سيهاکز کوچ پيت کارول، با عنوان "هميشه برنده"، و نيز روش مديریت تيم توسط وي است. هيچ يک از بازيگران اصلي هر صنعتي به اميد مصرف کنندگان شان نمي نشينند. برعکس، آنان دوست دارند بدون خستگي در راستاي برندسازي، و بهينه سازي برندشان آن قدر تلاش کنند تا از انتظارات مصرف کنندگان پيشي بگيرند. نتيجه ي نهايي مي تواند يک برند باشد که به طور مداوم در راس و فراز صنعت جاي دارد.
6) معرفي
بخش بزرگ ديگري که به عنوان يکي از ويژگي هاي برندهاي متمايز و موفق شناخته شده است توانايي دسترسي به مصرف کنندگان از طريق چند کانال اطلاع رساني و ارتباط گري است. بديهي است که شرکت هاي بزرگ از مزيت تبليغات برخوردارند، چون بودجه ي بازاريابي بزرگ تر و روابط پردامنه تري دارند. آن ها مي توانند هزينه ي تبليغات هنگفت تلويزيوني را بپردازند، در مجلات مشهور و پرطرفدار جهاني نقش اصلي را داشته باشند، و رتبه ي بالايي را در نتايج موتورهاي جستجوگر اينترنتي مثل گوگل کسب کنند.
با اين وجود، اينترنت و رسانه هاي اجتماعي فاصله ي بين شرکت هاي بزرگ و کوچک را باريک تر کرده اند. در حال حاضر در مقايسه با گذشته ابزارهاي اطلاع رساني بيش تري وجود دارد که به تمام شرکت ها فرصت ساختن برندشان را مي دهد. هر شرکتي با حضور در شبکه هاي اجتماعي مثل فيسبوک، توئيتر، لينکداين، و گوگل پلاس مي تواند تقريبا به هر مصرف کننده اي دست يابد. فقط بايد بداند چگونه اين کار را انجام دهد.(مهم ترين بخش يا ويژگي همين است.)
7) رهبري
مثل هر جامعه ي پررونق يا تيم هاي ورزشي، عموماً يک رهبر بانفوذ نيز وراي هر برند موفقي است. اين آدم براي شرکت هاي بزرگ ممکن است مدير ارشد اجرايي(عموما مديرعامل) باشد. ولي در شرکت هاي کوچک تر معمولا خودمالک اين نقش را برعهده دارد. براي هماهنگ کردن کوشش هاي اعضاي تيم و حرکت به سوي يک چشم انداز راهبردي از يک برند، يک نفر بايد پيش قدم شود و هدايت کشتي را بر عهده بگيرد. اين رهبر مشکلات غامض را حل و فصل مي کند و براي ايجاد هماهنگي بين افراد به عنوان رابط بين بخش هاي متفاوت عمل مي کند. رهبران هم چنين انگيزه دهندگان و مشوقان ماهري هستند و خوب مي دانند چگونه توانمندي ها و قوت هاي اعضاي مختلف تيم ها را بيشينه کنند.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید.
برندهای موفق، در جذب مخاطبین دقت بیشتری دارند، به آنها برای خرید اول ارزش واضحتر و ملموستری ارائه میکنند و برای نگاه داشتن مشتریان در کنار خود، به قول و عهد خود وفادارتر میمانند.
به دلیل رقابت شدیدی که کسب و کارها در غالب صنایع با آن روبرو هستند، هیچ گاه اهمیت ساخت یک هویت متمایز برند، تا به این اندازه مهم نبوده است. در حقیقت در کنار اجبار برای ارائه خدمات یا فروش محصولات، یک استراتژی برندینگ، قلب تپنده کسب و کار خواهد بود.
در بیان شفاف، برند ذهنیتی است که مخاطبان درباره کسب و کار در ذهن خود دارند، یک محصول، یک خدمت، یک سازمان، یک دلیل و یا یک ایده! در برندینگ، هدف ساختن این ذهنیت مدیریت شده در ذهن مخاطب است.
در ادامه به بررسی دقیق ۳ مولفه مشترک در برندهای موفق ایران خواهیم پرداخت:
۱. دانش مخاطبان:
بهترین برندها، همیشه دانشی کامل و شفاف درباره مخاطبان هدف خود دارند، اینکه آنها چه چیز دوست دارند و با دنیای اطراف چگونه ارتباط برقرار می کنند. این دانش به اجرای صحیح کمپین های بازاریابی کمک می کند و هویت برند، ارتباط مشخصی را بین مخاطبان و کسب و کار ایجاد می کند.
البته استثناهایی نیز وجود دارد و آن، مجموعه هایی مانند شهروند است که غالب مدلهای شخصیتی را برای خرید گرد هم می آورد.
چرا بسیاری از کسب و کارها این روزها دچار بحران هستن؟ زیرا نشناختن جامعه هدف، باعث شده برند آنها کمرنگ شود و زمانی که طیف مشتریان کاهش می یابند، دیگر کسب و کار قدرت قدیم را نخواهد داشت.
۲. متمایز بودن:
ساخت یک هویت برند، نیازمند چیز متفاوتی است. به عنوان مثال شرکت Apple، به ساخت محصولات نوآورنه با جاذبه زیبایی شناختی شهرت دارد. یا یک تولید کننده کفش، به ازای هر خرید شما یک جفت کفش نیز به یک نیازمند اهدا می کند.
در حقیقت ساخت هر برند، نیازمند یک وجه تمایز بارز است که بتواند کمی بار رقابت مستقیم را کم کند. به محض شناخت این وجهه تمایز ارزشمند برای مشتری، کسب و کار می بایست بر ادامه مسیر حول آن محور متمرکز شود.
شاید بسیاری از برندها را بشناسید که تنها سعی می کنند با تکیه بر شهرت افراد معروف، خدماتشان را به مخاطبان القا کنند که راهکار چندان مطمئنی برای وفادارسازی مشتریان نسبت به برند نخواهد بود.
۳. ثبات عملکرد:
زمانی که یک مشتری، پس از خرید اول مجدداً برای خرید مراجعه می کند، نشانگر این است که مایل است ارزشی دقیقاً مطابق با فروش اول را دریافت کند! رستوران ها و فست فودها، نمود بارز این خصوصیت هستند.
هیچ کس نمیخواهد با کسب و کاری معامله کند که ثبات عملکرد ندارد. در حقیقت دلیل اصلی عدم تکرار خرید در همه صنایع، عدم ثبات و محو شدن ارزشهای مورد ارائه اولیه کسب و کار به مشتریان است.
نمونه بارز این پایبندی به ارزش برند کسب و کار را می توان در یکی از معروفترین فروشگاه های اینترنتی مشاهده نمود. این فروشگاه، در شهرستان ها، خدماتی عیناً معادل خدمات ارائه شده در تهران اجرا می کند که باعث شده است بتواند موفقیت بیشتری در شهرستانها نسبت به رقبا به دست بیاورد.
در یک جمع بندی میبایست خاطرنشان کرد که برندهای موفق، در جذب مخاطبین دقت بیشتری دارند، به آنها برای خرید اول ارزش واضحتر و ملموستری ارائه میکنند و برای نگاه داشتن مشتریان در کنار خود، به قول و عهد خود وفادارتر میمانند. این عوامل است که باعث فروش پایدار یک کسب و کار نسبت به رقبای خود میشود.
پا نوشت:
طراحی سایت تبریز، طراحی سایت املاک ، طراحی سایت پوشاک ، طراحی
سایت خودرو
طراحی سایت ترکیه ،طراحی سایت ارومیه، طراحی سایت گرگان ، طراحی سایت همدان ، طراحی سایت اراک ،