معیارهای منابع انسانی می تواند نقاط ضعف و قدرت یک شرکت را بر ملا کند و به شما اجازه میدهد تا متوجه شوید که کدام بخشها برای تقویت شدن نیاز به تمرکز دارند و روی کدام بخش را باید سرمایه گذاری نمایید. گاهی اوقات معیارهای منابع انسانی بوسیله ی افراد حرفه ای حاضر در تجارت نادیده گرفته می شوند، آنها تصور می کنند که تعامل و استفاده از کارکنان امری پیچیده و دشوار است.

سنجش منابع انسانی از طریق محاسبه ی هزینه ی دقیق بکارگیری هر یک از کارمندان جدید برای ارزیابی کسب و کار شما و ابداع استراتژی ها، ارزشمند است.

در این مقاله 10 نکته مفید سنجش نیروی انسانی و آنچه که آنها میتوانند در مورد شرکتتان به شما بگویند آمده است:

۱-هزینه ی هر استخدام

یکی از معیارهایی که معمولا در همه ی سازمان ها استفاده می شود. این پارامتر می تواند به شما بگوید که دقیقا هزینه ی استخدام یک کارمند جدید برای شرکت شما چقدر است.

۲- میزان غیبت

این پارامتر تعداد روزهای غیبت کارکنان و میزان رضایت آنها را به شما نشان می دهد.

۳-درآمد به ازای هر کارمند

این مولفه می تواند به شما بگوید که هر یک از کارکنان چه میزان درآمدی را برای شرکت شما بدست می آورند و چه نقشی در سودآوری سازمان شما ایفا می کنند.

۴- ارزش سود و مزایا

یک دید کلی و بررسی اجمالی در مورد اینکه بسته های مزایای شما (مانند حقوق، بیمه، پورانت ها و …) به ازای هر کارگر چقدر برای شما هزینه دارد.

۵- مدت زمان اشتغال

این پارامتر کمک میکند تا میانگین مدت زمانی که کارکنان با شرکت همکاری داشته اند مشخص شود.

۶-گردش مالی

این مولفه ها سرراست و آسان هستند و به شما یک دیدکلی نسبت به اینکه چه تعداد از کارکنان شما در یک سال مشخص شرکت را ترک می کنند، می دهد.

۷- میزان رضایت

یکی از دشوار ترین معیارهای قابل سنجش در منابع انسانی (HR) است که به شما نشان می دهد که کارکنان شما تا چه حد از شرایط کاری خود راضی هستند. رضایت بیشتر یک مفهوم انتزاعی است و تنها راه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای مولفه های مدیریت نیروی انسانی، نظرسنجی می باشد.

۸- پاداش کارکنان

این مولفه، پاداشها و تشویقی های دریافتی کارکنان را در طی یک دوره ی خاص به محاسبه کرده و به شما نشان می دهد.

۹- هزینه های گردش مالی

این پارامترهای مدیریت منابع انسانی می تواند بسیاری از کارفرمایان را متعجب کند و نشان دهد که با هر از دست دادن یک کارمند چه مقدار بر مبنای هزینه های متفرقه، هزینه های عدم تصدی شغل، استخدام جدید و آموزش نیروی جدید هزینه خواهید کرد.

۱۰- زمان پر کردن جایگاه شغلی

این پارامتر کمک می کند بهره وری بخش مدیریت منابع انسانی شرکت برجسته شود و مدت زمانی تقریبی که نیاز است یک جایگاه شغلی در شرکت شما پر شود را مشخص می کند.

معیارها و مولفه های دیگر مدیریت منابع نیروی انسانی نیز وجود دارند که می تواند جنبه ها و موضوعات مختلفی که شرکت شما با آن سر و کار دارد را پوشش دهد. همانطور که در بالا اشاره شد سیستم های متعددی در مدیریت منابع انسانی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید هر زمان که نیاز شد مولفه ها را پیگیری کنید و حداقل سرمایه گذاری برای یک چنین سیستمی از زمانی که شما شروع به استفاده از پارامترها و معیارهای مربوط به بخش نیروی انسانی آن کنید، خیلی زود به خزانه ی شما برمیگردد بخصوص زمانی که می دانید که بیشتر هزینه های شرکت شما در کدام بخش صرف می شود.

با ترکیب یک برنامه ریزی دقیق، تجزیه و تحلیل مناسب پارامترها و استراتژی موثر می توانید برای حرکت دادن شرکت خود به سوی آینده از این مولفه های مدیریت نیروی انسانی استفاده کنید.

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران ، طراحی سایت فروشگاهی و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت.

ما متخصص بهبود سئو سایت هستیمبهبود سئو سایت در کمترین زمان ممکن با پیام آوا پردازش.  همچنین طراحی سایت حرفه ای در تمام کسب و کارها را به ما بسپارید

تبلیغات میان متنی


ن : نینا
ت : سه شنبه 20 خرداد 1399

مدیریت اختلاف با همکاران سخت تر است، زیرا شما برخورد بیشتری با آن ها دارید. تفاوت مهم بین مدیریت اختلاف با همکاران و مدیریت اختلاف با مشتری ها این است که مشتری ها می آیند و می روند، اما همکاران همواره نزد شما هستند. همه ی مهارت هایی که در برخورد با مشتریان سخت گیر آموختید و به کار بردید در مورد همکاران نیز به کار ببرید، اما در برخورد با همکاران چند مهارت کوچک دیگر نیز نیاز دارید تا مواقعی که ارتباط با آن ها مشکل می شود از آن ها استفاده کنید.

ایجاد ارتباط خوب با همکار و بلد بودن راه های حل اختلاف باعث می شود که میزان تنش شما کاهش یابد و خدمات بهتری نیز به مشتری بدهید.

اتصال ضعیف در زنجیره

وقتی که مدیریت اختلافات بین همکاران ضعیف باشد یا اختلافی حل نشده باقی بماند، هم بر مشتریان و هم بر همکاران تأثیر ماندگاری می گذارد. کارمندان از اختلاف حل نشده رنج می برند، زیرا منبع ایجاد تنش است و مشتری ها نیز از آن رنج می برند، زیرا حلقه اتصال و ارتباط بین کارمندان را ضعیف می کند، بالطبع خدماتی که باید ارائه شود نیز ضعیف خواهد بود.

چهار تله ی اختلاف

تله ی اول: جنگ برای حرف آخر:

منظور از این تله ی اختلاف جنگ لفظی است، این تله وقتی فعال می شود که همکار شما سخنی به شما می گوید که شما دوست ندارید و شما هم جوابی زننده تر و غیرمحترمانه تر به او می دهید. طرف مقابل ناراحت می شود و همین کار را با شما می کند و این بار سخن زشت تری به شما می گوید، شما از کوره درمی روید، حتی بدون اینکه متوجه شوید، صداها بالا می رود، خون ها به جوش می آید و مکالمه از کنترل خارج می شود.

سه روش برای در کنترل نگه داشتن مکالمه بین دو نفر

اگر شما در حین مکالمه با فردی متوجه شدید که موضوع دارد از کنترل خارج می شود، می توانید با استفاده از روش هایی خودتان را از مهلکه خارج کنید. وقتی متوجه شدید که شما و همکارتان در یک جنگ لفظی (برای حرف آخر) گیرکرده اید از روش های زیر استفاده کنید:

  1. اجازه دهید که همکار شما حرف آخر را بزند
    با اجازه دادن به همکار که حرف آخر را او بزند، مباحثه را پایان دهید. اگر شما بتوانید از حالت دفاعی خارج شوید، می توانید دیدگاه های او را بشنوید و درباره ی آن صحبت کنید و نظر خود را نیز ارائه دهید.

  2. قبل از جواب دادن از یک تا پنج بشمرید
    به جای اینکه اجازه دهید که مکالمه مانند توپ پینگ پونگ با سرعت بین شما و طرف مقابل تان ردوبدل شود، قبل از اینکه به سخنان همکار خود پاسخ دهید، ۵ دقیقه ساکت بمانید. این سکوت، زمان کافی به شما می دهد که مقابله به مثل را متوقف کنید و مانع از آن شوید که واکنشی منفی و غیرارادی مانند جیغ داشته باشید.

  3. با سخنان مناسب نشان دهید که او را درک می کنید
    وقتی که شما تسلسل یکی بدو کردن را (یک حرف شما بزنید و یک حرف طرف تان بزند) شکستید، با توضیحی که حاکی از هم دردی است به طرف مقابل تان بفهمانید که برای نظر او ارزش قائلید، حتی اگر با نظر او موافق نباشید.

تله ی دوم: گفتن اینکه همه چیز خوب است، درحالی که نیست

سر خود را در برف فروکردن و چیزی ندیدن و مسائل را ساده انگاشتن، یعنی اینکه شما می خواهید خود را قانع کنید که مشکلی وجود ندارد و اختلافی نیست. در این صورت شما در تله افتاده اید. شما در ظاهر نشان می دهید که از مقابله با این وضعیت اجتناب می کنید؛ اما در حقیقت اختلاف وجود دارد و هرلحظه ممکن است به انفجاری تبدیل منفجر شود. بالاخره اختلاف زمانی به سطح می رسد و ظاهر می شود که شما انتظارش را ندارید.

اگر شما ساده انگاری می کنید

اگر شما خود را در شرایطی یافتید که تمایل دارید این طور جلوه دهید که همه چیز سر جای خود و درست است، درحالی که این طور نیست، به مورد زیر توجه کنید:

فرض نکنید که اوضاع بهتر می شود

اگرچه امیدواری همیشه وجود دارد اما احتمال اینکه وقوع حادثه ای شرایط را به کلی عوض کند کم است، بنابراین هرچه زودتر خود را با شرایط واقعی وفق دهید زودتر می توانید مشکل را حل کنید.

اگر طرف مقابل ساده انگاری می کند برای حل مشکل موارد زیر را انجام دهید:

  1. سؤالات کلی مطرح کنید
    برای شروع سؤالاتی را مطرح کنید که شما را به عمق شرایط موجود رهنمون می شود. اگر مشکوک هستید که از اطلاعات مهمی غافل مانده اید، قدم بعدی را بردارید.

  2. سؤالات مشخصی مطرح کنید
    جزئیات را سؤال کنید. با جواب های مبهم و کلی قانع نشوید. یادتان باشد که اگر فردی موضوعی را مخفی می کند، قصد او این است که با اختلافات و کشمکش روبه رو نشود. نه این که صادق نیست. با ملایمت سخن گفتن و خودداری از گفتن کلماتی که به نظر می آید می خواهید او را محاکمه کنید، باعث می شوید که برای او رودررویی با شرایط آسان شود و مواردی که لازم است از آن ها اطلاع داشته باشید به شما بگوید.

  3. واکنش زیادی نشان ندهید
    با این فرض که فرد دیگر کار زیاد بدی نکرده است، بیشتر اختلافات فقط با گفت وگویی ساده قابل حل است. اگر واکنش شما این باشد که بالا و پایین بپرید یا مثل دیگ بخار از گوش های تان بخار بلند شود شرایط را برای آن فرد نامطمئن می کنید و باعث می شوید دفعه ی بعد که وضعیت مشکل تری پیش می آید چیزی به شما نگوید.

  4. با همکاری یکدیگر طرح عملیاتی جدیدی تهیه کنید
    زمانی که مسئله روشن شد و به اصطلاح روی میز قرار گرفت و درباره ی آن بحث شد، روش هایی برای حل مسئله به شکل دوجانبه پیدا کنید.

تله ی سوم: اجتناب از سخن گفتن درباره ی آن

مفهوم از این تله این است که با سکوت بر مشکلی که پیش روی ماست سرپوش بگذاریم. این عقب کشیدن، سیاستی است که مسئله را کمی (تا حد طول بازو) دور نگه می دارد و بدین ترتیب هرگز مستقیماً درباره ی آن صحبت نمی شود.

چهار روش برای برخورد با همکاری که کناره گیری می کند

مدیریت کردن تله ی اختلافات کار دشواری است، زیرا وقتی که فردی واقعاً قصد دارد از مسئله ای کناره گیری کند، کار زیادی نمی توان کرد. البته راه هایی برای صحبت با همکاری که کناره گیری می کند وجود دارد که به شما کمک می کند بهتر و مستقیم تر با این وضعیت برخورد کنید.
ما موارد زیر را پیشنهاد می کنیم:

  1. از اصرار و فشار اجتناب کنید
    اگر همکار شما کناره گیری می کند، از اینکه دنبالش بروید تا پاسخ مورد نیازتان را بگیرید خودداری کنید. هرچه بیشتر برای گرفتن پاسخ فشار بیاورید همکارتان بیشتر کناره گیری می کند و عقب می کشد.

  2. لحن سخنان شما باید ملایم باشد
    وقتی متوجه شدید که همکار شما کناره گیری می کند، لحن گفتارتان را از لحنی یاس آور به لحنی که حاکی از درک همکارتان است تغییر دهید. همکار شما حتما برای نپرداختن به موضوع دلیلی دارد. لحن ملایم اغلب می تواند راه را برای گفت وگو فراهم کند.

  3. نظر مشورتی همکار خود را جویا شوید
    وقتی که همکارتان کمی از حالت دفاعی خارج شد، از او سؤال کنید که اگر او به جای شما بود برای حل مشکل چه کار می کرد. با این عمل شما به آرامی به او سقلمه ای می زنید تا از حالت کناره گیری بیرون آید و به او کمک می شود تا به گرفتاری شما بیشتر توجه داشته باشد.

  4. محدوده ای زمانی تعیین کنید
    اگر مشکل پیش آمده همین الان قابل حل نیست با توافق او زمان و تاریخ را تعیین کنید تا بنشینید و مسئله را حل کنید.

تله ی چهارم: سبک و خوارکردن طرف مقابل

بی اعتبار کردن فرد دیگر با حملات لفظی منجر به اختلاف می شود. سبک کردن طرف مقابل روشی است که فرد با آن مخالفت خود را با کارها و سخنان همکارانش ابراز می کند. چون او از رویارویی با اختلاف می پرهیزد، درباره ی مشکل خود با شما سخن نمی گوید. به تدریج احساسات بازگو نشده ی او به عصبانیت و آزردگی تبدیل می شود و بالاخره به شکل حملات مستقیم به احساسات، افکار و کل شخصیت طرف مقابل خود را نشان می دهد.

سه روش برای نیافتادن در تله سبک و خوار کردن

اگر متوجه شدید که ارزیابی شما درمورد همکارتان منفی است، فراموش نکنید که شما مسئول این طرز تلقی نسبت به همکار خود هستید نه همکار شما. سرزنش کردن فرد دیگر برای وضعیت های بد و ناگواری که پیش می آید و شما مایل نیستید با آن روبه رو شوید هرگز هیچ مشکلی را حل نمی کند. اگر در مکالمه این شما هستید که آخرین کلام منفی را از طرف مقابل می شنوید، از دادن پاسخ منفی اکیداً بپرهیزید و سعی کنید به ریشه اختلاف که منجر به درگیری شده توجه کنید. اگر در شرایطی قرار گرفتید که همکار شما با سخنان خود شما را خوار و سبک کرده، اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. حالت دفاعی نگیرید
    دفاع از اتهاماتی که همکارتان به شما نسبت می دهد، هرگز مشکلی را حل نمی کند، زیرا به ریشه ی مسئله که موضوع از آنجا آب می خورد، نمی پردازد و شما مانند موش های آزمایشگاهی می شوید که روی یک دایره حرکت می کنند و هر چه می کوشند به جایی نمی رسند و فقط دور دایره می چرخند.

  2. علاقه مند شنیدن باشید
    اگرچه همکار شما غیرمستقیم حرف هایش را می زند و صریحاً منظور خود را بیان نمی کند، اما با همین حرف ها نیز پیامی منتقل می کند. سعی کنید به پیامی که در سخنان منفی همکارتان وجود دارد گوش بدهید و به آن توجه کنید.

  3. به ریشه اختلاف بپردازید
    از همکارتان بپرسید که آیا شما درگذشته عملی کرده اید که او ناراحت شده است.

پنج واقعیت اصلی

  1. وقتی روحیه ی افراد تغییر می کند میزان پذیرش آن ها نیز تغییر می کند
    میزان درک شما از دیگران بستگی به وضعیت روحی شما دارد. برای مثال، وقتی که شما عصبانی هستید، توجه شما به افرادی متمرکز می شود که شما را ناراحت می کنند و احتمالاً فضای کمی برای پرداختن به مسائل دیگران باقی می ماند (گاهی حتی هیچ فضایی باقی نمی ماند)؛ و زمانی که شما عصبانی هستید و فردی با شما صحبت می کند احتمالاً نمی توانید واقعاً به او گوش دهید یا نظر او را قبول کنید. برعکس این امر نیز صادق است. وقتی روحیه ی شما خوب است ظرفیت شما برای توجه کردن و پذیرفتن خیلی بیشتر می شود. منظور این است که وقتی همکارانتان روحیه شان بد است مسئولیت های خطیر به آن ها نسپارید، زیرا توجه و پذیرش آن ها در حد انتظار شما نیست.

  2. افراد گوناگون سبک کاری متفاوتی دارند
    بعضی ها بسیار دقیق و منظم اند و بعضی ها نامرتب و درهم وبرهم. سبک کاری همه ی ما یکسان نیست، بلکه متفاوت است و در نظر گرفتن این نکته به ما صبر بیشتری می دهد تا اعمال و افکار همکارمان را که شبیه ما نیست و متفاوت است بهتر درک کنیم. احترام به این تفاوت ها و درک آن ها باعث می شود که از بروز اختلافاتی که از سوء تفاهم ناشی می شود جلوگیری شود.

  3. افراد بیش از آن چه که نشان می دهند حساس هستند
    احساسات مردم خیلی بیشتر و عمیق تر ازآنچه خود معترف اند جریحه دار می شود. اغلب وقتی یک همکار با بی گناهی حرف می زند علیه آن جبهه گیری می شود. اگر به احساسات مردم توجه بیشتری داشته باشیم کمتر آن را جریحه دار می کنیم.

  4. ما بعضی ها را به بعضی دیگر ترجیح می دهیم
    انتظار نداشته باشید که تمام همکاران تان را به یک میزان دوست داشته باشید. با بعضی افراد خیلی سریع می توان ارتباط برقرار کرد و با برخی دیگر به سختی. جوهر وجودی آدم ها با هم فرق می کند. اغلب حل اختلاف بستگی به این دارد که چقدر به دیدگاه های همکارتان توجه می کنید و احترام می گذارید، نه اینکه چقدر او را دوست دارید.

  5. از جلد کتاب نمی توان فهمید که درباره ی چیست
    بعضی اوقات براساس نحوه ی حرف زدن، شکل ظاهری و اینکه یک همکار اهل کجاست نگرشی منفی در ذهن ما شکل می گیرد. اگر فردی را عمیق تر بشناسیم، اغلب متوجه می شویم که آن فرد شبیه آنچه که ما در ذهن خود از او ساخته ایم نیست. وقتی با سایر همکاران سروکار داریم باید مواظب باشیم که آنچه آن ها می نمایانند مانع از آن نشود که واقعیت وجود آن ها را نبینیم.

1.      طراحی سایت فروشگاهی

2.      طراحی سایت تهران

3.      طراحی سایت

4.      طراحی وب سایت

5.      طراحی سایت شرکتی

6.      طراحی سایت فروشگاهی

7.      طراحی سایت تهران

8.      طراحی سایت

9.      طراحی وب سایت

10.  طراحی سایت شرکتی

11.  طراحی سایت فروشگاهی

12.  طراحی سایت تهران

13.  طراحی سایت

14.  طراحی وب سایت

طراحی سایت شرکتی


ن : نینا
ت : سه شنبه 20 خرداد 1399

بي تفاوتي کارکنان نسبت به مسائل و مشكلات سازمان، مشكلي است كه در ايران گريبانگير اكثر سازمانهاي دولتي و بعضي سازمانهاي غير دولتي است. مديران در برخورد با اين موضوع عكس العمل هاي متفاوت از خود نشان مي دهند، بعضي فقط حرص مي خورند، بعضي چون چاره اي نمي يابند بي تفاوت مي گذرند، بعضي چاره كار را آموزش كاركنان مي دانند، بعضي (مديران بي تجربه) اصلاً متوجه آن نمي شوند. در ادامه به بررسی 7 نکته مهم مدیریت کارکنان می پردازیم.

1.قدرت دادن به دیگران

یکی از مهم ترین نکاتی که باید بیاموزید، قدرت بخشیدن به دیگران است. با این کار، آن ها را با اعتمادبه نفس، پر انرژی و بانفوذتر خواهید کرد. علاوه بر آن، آزادی بیشتری در زندگی به دست می آورید و رشد و سلامتی سازمان را تضمین می کنید. در دنیای امروز، کارمندان مسئول تصمیم های مربوط به خودشان هستند و مدیران فقط آن ها را راهنمایی می کنند.

2. هرکس را متفاوت از دیگران رهبری کنید

یکی از اشتباهاتی که رهبران تازه کار مرتکب می شوند این است که می خواهند همه را به یک شکل هدایت کنند. باید نسبت به همه مهربان باشید و با احترام رفتار کنید اما نمی توانید انتظار داشته باشید روش مدیریتی یکسان برای همه جواب دهد. مثلاً یکی می خواهد با چالش های جدید روبه رو شود؛ یکی می خواهد طبق دستورالعمل ها کار کند و بعضی ها هم می خواهند خودشان برنامه کاری را طرح کنند. برای اینکه رهبر مؤثری باشید، شیوه های مدیریتی خود را با دیگران تطبیق دهید، نه اینکه از آن ها انتظار داشته باشید خودشان را با شما هماهنگ کنند.

3. ارزش دیگران را حفظ کنید

اگر تیمی را مدیریت می کنید، باید مطمئن شوید کسانی که به تیم ملحق می شوند بهتر از آن هایی هستند که تیم را ترک می کنند. هر تیم سه دسته بازیکن دارد: اولین دسته آن هایی هستند که مستقیماً به سازمان فایده می رسانند و تأثیرگذارند. دسته ی دوم نیمکت نشین ها هستند که به طور غیرمستقیم برای سازمان کار می کنند و یا دسته ی اول را حمایت می کنند. دسته ی سوم هسته ی مرکزی تیم را تشکیل می دهند که معمولاً درون دسته اول جای می گیرند. بدون وجود آن ها تیم از هم می پاشد. وظیفه ی شما این است که هر دسته به طور پیوسته رشد کند و ارتقا یابد. برای اینکه تشخیص دهید وجود چه کسانی ضروری است ببینید اگر تیم را ترک کنند، چه آسیبی به آن وارد می شود. با این نوع افراد، مناسب با آن ها رفتار کرده و ارزش های آن ها را حفظ کنید.

4. اعتمادسازی

اعتماد، مهم ترین عامل در شکل گیری روابط فردی و تجاری است. وارن بنیس و برت نانوس اعتماد را مانند چسبی می دانند که رهبران و پیروانشان را به هم متصل می کنند. مردم بیش از هر چیز دیگر می خواهند به رهبران خود اعتماد کنند و آن ها را باور داشته باشند. آن ها باید بتوانند بگویند: روزی می خواهم مانند او شوم. اعتماد باید به تدریج به وجود آید و پایدار باشد. راه هایی که یک رهبر می تواند اعتماد را از بین ببرد عبارتند از: عمل نکردن به قول ها، شایعه پراکنی، نگه داشتن اطلاعات فقط برای خود و دورو بودن. هرگاه اعتمادی از بین برود، باید دو برابر دفعه ی قبل تلاش کنید تا آن را بازیابید. می توانید به روش های زیر اعتماد ایجاد کنید: برای گوش دادن به دیگران و بازخورد دادن به آن ها زمان کافی اختصاص دهید، به دیگران احترام بگذارید و مطمئن باشید آن ها هم با اعتماد جبران خواهند کرد. هر کس را همان طور که هست بپذیرید، احساسات و نیازهای آن ها را پیش بینی کرده و همیشه آن ها را تشویق کنید.

5. الگوی فداکاری باشید

اگر تیمی را رهبری می کنید، هم تیمی های خود را قانع کنید به خاطر مصلحت تیم بعضی از منافع خود را قربانی کنند. هرچه اعضای تیم با استعدادتر باشند، ترغیب آن ها به فداکاری دشوارتر است. خودتان اول از همه شروع کنید و به آن ها نشان دهید که به خاطر تیم حاضرید فداکاری کنید، به رشد و توسعه ی دیگران کمک کرده و در تصمیم گیری ها خطر کنید.
وقتی تمایل خود را به اولویت دانستن منافع تیم نشان دادید، آن گاه می توانید از دیگران بخواهید همین کار را انجام دهند. راه و روش آن را توضیح دهید و از فداکاری های آن ها تشکر و قدردانی کنید.

6. قدردانی از دیگران

یکی از اشتباهات رایج میان رهبران، به رسمیت نشناختن و قدردانی نکردن از دیگران است. تحقیقات نشان می دهد علت اصلی نارضایتی کارمندان این است که مافوق شان از آن ها به خاطر کاری که انجام می دهند، قدردانی نمی کند. رابرت مک نامارا می گوید: «ذهن ها همانند قلب ها هستند؛ جایی می روند که به آن ها ارزش داده شود». در روابط روزانه با دیگران، نام اشخاص را به ذهن بسپارید و نشان دهید که به احساسات و روحیاتشان اهمیت می دهید. در برنامه ی کاری خود توجه به دیگران را اولویت اول قرار دهید. هر فرصتی که به دست می آورید از آن ها قدردانی کنید؛ زیرا با این کار به آن ها انگیزه می دهید و در زندگی شان به انسانی تأثیرگذار تبدیل می شوید.

7. مردم باید بدانند مفید و مؤثرند

افراد باید بدانند وجودشان مفید است. کارشناس رهبری، وارن بنیس، می گوید: «همه باید احساس کنند که در موفقیت سازمان نقش دارند؛ زیرا در این صورت می فهمند کارشان معنی دارد». والتر شیپلی می گوید: «ما ۶۸ هزار کارمند داریم. با این وسعت سازمان، کار من مدیریت کردن نیست بلکه محیطی را به وجود می آورم که همه به یکدیگر کمک کنند تا فراتر از توانایی های شان حرکت کنند. من به عنوان رهبر، مسئولیت دارم و به خاطر موفقیت ها تحسین می شوم اما در واقع این کارمندان هستند که ما را به جایی که هستیم رسانده اند».

پا نوشت

طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت بیمه ، طراحی سایت گردشگری ، طراحی سایت آموزشی ، طراحی سایت هتل ، طراحی سایت املاک ، طراحی سایت پوشاک ،  طراحی سایت خودرو

پا نوشت:

بررسی مفهوم سئو تکنیکال : برای فهم دقیق تر این موضوع  پیشنهاد می کنم مقاله سئو تکنیکال چیست را مطالعه کنید

طراحی سایت ترکیه ، طراحی سایت گرگان ، طراحی سایت همدان ، طراحی سایت تبریز ، طراحی سایت اراک ، طراحی سایت ارومیه



ن : نینا
ت : سه شنبه 20 خرداد 1399

مبنای تحقیقات موفق بازار و فعالیت رقبا ، تحلیل دقیق و ارائه پاسخ های صحیح به سوالات مناسب است .

1. مشتری شما کیست

در حال حاضر چه کسی محصولتان را می خرد؟ در گذشته چه کسی آن را می خرید؟ احتمال دارد در آینده چه کسی آن را بخرد؟ سن، سطح تحصیلات، درآمد، سلایق یا الگوهای مصرف فعلی، شغل و ساختار خانواده آن ها چگونه است؟ این ها مشخصات جمعیت شناختی مشتری است، یعنی عواملی که قابل مشاهده هستند و نقطه شروع همه تحقیقات بازار به شمار می آیند. همچنین باید مشخصات روانشناختی مشتریان را بدانید که شامل افکار، احساسات، ارزش ها، نگرش ها، علایق، نیازها، امیدها، رویاها، جاه طلبی ها و آرزوهای آن ها می شود.

۲. مشتری شما کجاست

جغرافیا نیز در تعیین زمان و نحوه بازاریابی محصول یا خدمت مهم است. مشتری شهری یا روستایی است؟ در محله های ثروتمند سکونت دارد یا در مناطق متوسط؟
اولین مغازه شیرینی فروشی دِبی فیلدز با شکست روبه رو شد. او که دانشی درباره بازاریابی خرده فروشی نداشت، مغازه اش را در یک خیابان فرعی و چند قدم دورتر از چهارراه اصلی افتتاح کرد که به ندرت کسی از آنجا عبور می کرد. در نتیجه هیچ کس به مغازه او نمی آمد و شیرینی های کمی می فروخت. وقتی دومین فروشگاه «میسیز فیلدز» را افتتاح کرد، اجاره بیشتری می پرداخت، اما مغازه اش در خیابان اصلی واقع شده بود. مردم مرتب مقابل مغازه اش در رفت وآمد بودند و نمی توانستند از شیرینی های خوشمزه پشت ویترین چشم پوشی کنند. خانم دبی فیلدز خیلی زود بیش از ۳۰۰ فروشگاه افتتاح کرد و ثروتی معادل ۵۰۰ میلیون دلار به دست آورد.

۳. مشتری چگونه خرید می کند

سومین سوال مشخص می کند که مشتری معمولا محصول شما را از چه طریقی می خرد؛ پست مستقیم، عمده فروشی، خرده فروشی یا به صورت آنلاین؟
به گفته ناپلئون هیل «هرگز سعی نکنید فطرت بشر را نقض کنید و پیروز شوید». منظور این است که بشر مخلوق عادت است. افراد عادت کرده اند به روشی خاص خرید کنند. تغییر عادت خرید محصول یا خدمت به روشی غیر از روش فعلی بسیار زمان بر است. البته همیشه استثنا وجود دارد. آمازون را در نظر بگیرید. مردان و زنان پرمشغله با مسئولیت های فراوان کاری و خانوادگی می توانند با سفارش محصول یا خدمت از آمازون، آن را سریع تر دریافت کنند تا اینکه در وقت آزاد بسیار محدود خود به فروشگاه بروند و آن محصول یا خدمت را حضوری بخرند.

۴. کاربرد محصول چیست مبنای تحقیقات موفق بازار تحلیل دقیق و ارائه پاسخ های صحیح به سوالات مناسب است

سوال نهایی این است که: «این محصول به چه منظوری استفاده یا خریداری می شود؟» مشتری پس از خرید محصول یا خدمت می خواهد با آن چه کند؟ مشتریان خودِ محصولات و خدمات را نمی خرند، بلکه مزیت، تغییر، بهبود یا نتیجه ای را می خرند که گمان می کنند در نتیجه تصمیم خرید از آن بهره مند می شوند. باید به وضوح برای مشتری مشخص کنید که خرید محصول یا خدمت از شما، چه مزیتی به خرید از رقبا دارد.

م.ن

1.      طراحی سایت فروشگاهی

2.      طراحی سایت تهران

3.      طراحی سایت

4.      طراحی وب سایت

5.      طراحی سایت شرکتی

6.      طراحی سایت فروشگاهی

7.      طراحی سایت تهران

8.      طراحی سایت

9.      طراحی وب سایت

10.  طراحی سایت شرکتی

11.  طراحی سایت فروشگاهی

12.  طراحی سایت تهران

13.  طراحی سایت

14.  طراحی وب سایت

15.  طراحی سایت شرکتی


ن : نینا
ت : سه شنبه 20 خرداد 1399

کسب وکاری که بتواند علاوه بر جذب مشتری جدید، مشتریان قبلی را حفظ کند در مسیر درست پیشرفت قرار دارد اما کسب وکاری که بتواند به واسطه مشتریان وفادار خود مشتری جدیدتر پیدا کند پیشتاز بازار است.

۱. تلفن های همراه و تبلت

پیش بینی های صورت گرفته بیان می کند که تا سال ۲۰۱۷ حدود ۹۰ درصد وبگردی ها و استفاده از اینترنت با تلفن همراه و موبایل خواهد بود. بنابراین تا حدود سه سال آینده از هر ۱۰ نفری که از اینترنت استفاده می کنند ۹ نفرشان از طریق موبایل یا تبلت به اینترنت دسترسی خواهند داشت. پس اینجا با سوال مهمی روبه رو هستیم که وب سایت یا منابع آنلاینی که داریم برای استفاده روی موبایل و تبلت بهینه سازی شده است یا خیر؟

شما می توانید قالب سایت خود را واکنش گرا یا ریسپانسیو سازید، یعنی روی کامپیوتر سایت اصلی دیده شود و وقتی سایت روی موبایل باز می شود نسخه خاص موبایل نمایش داده شود. این کار مشاهده سایت را بر موبایل آسان تر می سازد.

تغییر مهم دیگر این است که اغلب افراد در استفاده از مرورگرها تنبل تر می شوند و مرورگرها هرروز کم رنگ تر می شوند و استفاده از آن ها سخت تر می گردد. این سوال مطرح می شود که افراد چگونه از اینترنت استفاده خواهند کرد؟ می توان گفت چون اغلب افراد به گوشی موبایل و تبلت دسترسی دارند ترجیح می دهند از اپلیکیشن هایی استفاده کنند که اطلاعات لازم را از طریق اینترنت دریافت می کند و در قالب یک اپلیکیشن به مخاطب نمایش می دهد. بنابراین اولین تغییر این است که سایت و منابع مان را برای تلفن های همراه یا تبلت طراحی کنیم یا کاری کنیم که با آن ها سازگار باشد، چون آینده استفاده از اینترنت بر موبایل و تبلت خلاصه شده است.

۲. کمتر شدن مقالات متنی

دومین تغییر این است که مقالات متنی روز به روز کمتر خوانده می شوند و استقبال مردم از مقالات متنی کمتر می شود و روز به روز حوصله و تمرکز مردم در اینترنت کمتر می شود. بنابراین اگر دو یا سه سال پیش افراد با علاقه یک مقاله چند هزار کلمه ای را می خواندند، امروزه بعید است که افراد برای چند دقیقه به طور پیوسته یک مقاله ۱۰۰۰ کلمه ای را بخوانند. در نتیجه مقالات روز به روز کوتاه تر می شود و عکس ها جایگزین متن ها می شوند. مقالات جدیدتر معمولا عکس محور می شوند و تا حد ممکن از عکس هایی استفاده می شود که نه تنها تزیینی باشد بلکه بخش اصلی مطلب را منتقل کند و مخاطب با دیدن عکس ها به محتوا پی ببرد. همچنین استفاده از اینفوگرافیک ها روزبه روز مرسوم تر می شود. در واقع ما به جای نوشتن یک مقاله مفصل در خصوص اینکه «افراد وقت خود را در اینترنت چگونه سپری می کنند؟» می توانیم این اطلاعات را در یک نمودار گرافیکی طراحی کنیم که این نوع گرافیک ها که در واقع مطلب ما را بیان می کند اینفوگرافیک نام دارد و در واقع با این روش می توانیم در زمان کمی اطلاعات زیادی را به مخاطب انتقال دهیم. بنابراین یکی از مطالبی که باید پیش بینی کنیم این است که مطالب متنی خودمان را کمتر کنیم و از روش های جدیدتر مثل اینفوگرافیک و عکس هایی که خودشان آموزش می دهند استفاده بکنیم.

در مقالات متنی بهتر است موارد زیر را رعایت کنیم:

۱. کوتاه تر کردن مقالات و بندهای مقاله
۲. استفاده از عکس های بیشتر در مقاله
۳. استفاده از اینفوگرافیک

۳. رسانه های اجتماعی موبایلی

سومین تغییر مهم استفاده از رسانه های اجتماعی موبایل است. این یک تغییر بسیار بزرگ و جهانی است که حتی کارشناسان اینترنت چنین چیزی را پیش بینی نمی کردند. رسانه ها اجتماعی موبایلی با سرعتی حیرت آور بین مخاطبان محبوب شده و حتی رقیبانی جدی مثل فیس بوک را دچار ترس و وحشت کرده است. نکته جالب این است که رسانه های اجتماعی سنتی روز به روز در حال افت هستند که این موضوع بدین دلیل است که اغلب افراد از موبایل استفاده می کنند و ترجیح می دهد کارها را با موبایل خود انجام دهند. رسانه های اجتماعی موبایلی مزایای خاصی دارند مثلا رسانه هایی مانند وایبر، لاین، واتس آپ که روی گوشی نصب می شوند می توانند به راحتی از روی فهرست مخاطبان گوشی شما دوستانتان را پیدا کنند و آن ها را به رسانه اجتماعی اضافه کنند و تماس شما با آن ها آسان تر شود.

شاید یکی از اتفاق های مهم در حوزه بازاریابی اینترنتی همین موضوع باشد که در سال های آینده یکی از قوی ترین رسانه های بازاریابی برای کسب وکارها، رسانه اجتماعی موبایل خواهد بود. شما می توانید در این رسانه ها گروه هایی را تعریف کنید و افراد زیادی به این گروه ها اضافه کنید و پیامی را به آن ها برسانید. در سال های آینده اگر این روش جایگزین  نشود حداقل از  قدرتمندتر خواهد شد. البته این بدان معنی نیست که  از رده خارج خواهد شد ولی اگر بخواهیم به افراد در زمان کمتر و با سرعت بیشتری دسترسی پیدا کنیم از رسانه های اجتماعی موبایلی استفاده خواهیم کرد و اغلب اپلیکیشن های موبایل این قابلیت را دارند که دوستان فیس بوک، توییتر و دیگر رسانه ها را در فهرست رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید و با این افراد در تماس باشید و بازاریابی خودتان را از طریق گوشی یا تبلت و خیلی مستقیم تر و راحت تر انجام دهید.

۴. افزایش محبوبیت ویدیو

چهارمین تغییر مهم افزایش خیلی سریع محبوبیت ویدیو است. روزی سه میلیارد فیلم در یوتیوب مشاهده می شود. نکته قابل توجه این است که اغلب افرادی که وارد سایت های ویدیویی می شوند بیش از یک ویدیو را مشاهده می کنند. اکنون در کشورهای با اینترنت پرسرعت، حدود ۵۰ درصد از جستجوها، جستجوی فیلم است نه مقالات متنی یا عکس! علاقه مردم به آموزش هایی که از طریق ویدیو صورت می گیرد روزبه روز بیشتر می شود. بنابراین تغییر عمده ای که باید در کار و سایت تان ایجاد کنید ساختن ویدیوهایی است که به افراد کمک می کند مشتری سایت تان شوند.

فرض کنید می خواهید روش تهیه یک کیک شکلاتی را از اینترنت بیابید. آیا ترجیح می دهید مقاله ای بیابید که مراحل را به ترتیب توضیح می دهد یا فیلمی که دقیقا روش تهیه این کیک را نشان می دهد؟

ساخت ویدیوهای کوتاه به هیچ وجه کار سخت و پیچیده ای نیست. اغلب موبایل های هوشمند دوربین مناسبی دارند که برای فیلم برداری کیفیت قابل قبولی دارد. همچنین اپلیکیشن های زیادی برای ویرایش فیلم روی تلفن همراه وجود دارد. شما در چند دقیقه می توانید یک ویدیو تولید کنید و در سایت یا رسانه های اجتماعی منتشر کنید.

۵. سنسورهای موبایل

شاید جذاب ترین تغییر بزرگ در دنیای اینترنت، اضافه شدن سنسورهای مختلف به موبایل باشد. اغلب موبایل های هوشمند جدید سنسورهایی دارند که عبارتند از:

شتاب سنج
رطوبت سنج
دماسنج
تشخیص حالت چهره
ضربان قلب
سرعت

وقتی ترکیب موارد بالا را بررسی می کنیم می توان دید که یک موبایل با این سنسورها می تواند تشخیص دهد شما در شرایط خوبی قرار دارید یا خیر و آیا این لحظه زمان مناسبی است که روی شما بازاریابی انجام گیرد یا نه؟ آینده بازاریابی اینترنتی در اپلیکیشن های موبایلی خلاصه می شود که قبل از اینکه یک پیام بازاریابی به مشتری ارسال کنند با سنسورهای مختلف شرایط مشتری را بررسی خواهند کرد و در بهترین زمان و لحظه ممکن و در بهترین شرایط ممکن پیام بازاریابی را روی گوشی شما نمایش خواهند کرد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. پیام آوا بهترین خدمات طراحی سایت تهران را به شما عرضه می کند. همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید. طراحی اپلیکیشن موبایل را با ما تجربه کنید.

تبلیغات درون متنی

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد


ن : نینا
ت : سه شنبه 20 خرداد 1399
ن : نینا
ت : شنبه 27 ارديبهشت 1399

نکات مهم در شبکه های اجتماعی

نکات مهم در شبکه های اجتماعی

در استفاده از شبکه های احتماعی مواردی هستند که رعایت انها بسیار مهم میباشد و به نوعی در صورت رعایت این فاکتورها قدمی مثبت در جهت سئوسازی خود برداشته اید.

در استفاده از شبکه های احتماعی مواردی هستند که رعایت انها بسیار مهم میباشد و به نوعی در صورت رعایت این فاکتورها قدمی مثبت در جهت سئوسازی خود برداشته اید.
اما نحوه ی استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار مهم میباشد یعنی استفاده ی بهینه از ان مهم میباشد در صورت استفاده ی نادرست این شبکه ها میتواند نتایح معکوس نیز داشته و باعث شود سایت شما در نتایج اخر قرار بگیرد. در این مقاله آموزش سئو نکاتی کوتاه اما مفید را ذکر میکنیم که رعایت انها بسیار مهم میباشد در صورت رعایت این نکات به نتایج مثبتی خواهید رسید.

به دنبال کلمات کلیدی بگردید
اولین قدم در بهینه سازی هر سایت جستوجو کلمات کلیدی و انتخاب بهترین ها میباشد. برای این کار ابتدا در سرویس های بررسی سایت به دنبال کلمات کلیدی سایت خود بگردید . بهترین ابزار برای انجام این کار Google Adwords میباشد که استفاده از ان برای ایرانیان امکان پذیر نمیباشد.ابزار های زیادی برای این منظور وجود دارد که ما سایت SheerSeo را به شما توصیه میکنیم.کلماتی که به عنوان کلمات پیشهادی و یا بیشتر استفاده در سایت شما معرفی میشود را در توییت ها و یا مطالب ارسالی خود در فیس بوک بیشتر استفاده کنید.

استفاده از Social Segmeting
استفاده از Segmenting برای آمار از شبکه‌های اجتماعی
از این بخش استفاده کنید برای معلوم شدن ورودی ها از شبکه های اجتماعی میباشد قدم مهمی میباشد حتما این کار را در گوگل انالیتیکز انجام دهید.

 تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران ، طراحی سایت فروشگاهی و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده استطراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت. همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهیدطراحی اپلیکیشن موبایل را با ما تجربه کنید.

ما متخصص بهبود سئو سایت هستیم.  بهبود سئو سایت در کمترین زمان ممکن با پیام آوا پردازش.  همچنین طراحی سایت حرفه ای در تمام کسب و کارها را به ما بسپارید

تبلیغات میان متنی

کوتاه کردن لینک

حتما و حتما از سایت های کوتاه کننده ی ادرس استفاده کنید مخصوصا در توییتر سعی کنید تا جایی که امکان دارد از ادرس های کوتاه استفاده کنید.این کار باعث میشود شما یک ریدایرکت ۳۰۱ به ادرس خود اضافه کنید که بسیار در سئو موثر است.

استفاده از لینک های کوتاه شخصی بسیار جالب و مفید میباشد اما استفاده از سایت های کوتاه کننده ی لینک مانند bit.ly نیز توصیه میشود این سایت خود نیز این امکان را میدهد که ادرس های کوتاه شده را انالیز کنید و تعداد کلیک ها را مورد بررسی قرار دهید همچنین میتوانید ادرس شخصی خریداری کنید.

برای معرفی سایت های کوتاه کننده ی لینک و نکات مثبت و منفی هر کدام به سایت زیر مراجعه کنید:
URL Shorteners: Which Shortening Service Should You Use?

مطمئن شوید که متن به راحتی قابل استفاده است
این فاکتور بسیار مهم میباشد. نه تنها در شبکه های اجتماعی بلکه در دیگر بخش های دیگر سئو نیز باید به ان توجه داشت بدین معنا که مطلب شما باید دارای Url باشد که :

  1. القای مفهوم کند یعنی ادرس نمایان محتوای موضوع باشید.
  2. راحت کپی شود و مشکلی در زمان کپی کردن ایجاد نکند.

این امر در ادرس هایی که عنوان به صورت انگلیسی میباشد بسیار مفید میباشد اما در ادرس هایی که به صورت فارسی میباشند در بخش دوم به مشکل برمیخورید.

بررسی سرعت سایت
حتما بررسی کنید که ایا سایت شما میتواند در مقابل ورودی ها زیاد مقاوم باشد این مورد مهم میباشد که با کوچک ترین ورودی سایت به دلیل داون شود. اگر این کار چندین بار اتفاق بیوفتد باعث میشود بازدید کننده ای که وارد سایت شما میشود اگر ببیند سرعت لود سایت بالا است یعنی خیلی زمان میبرد که سایت باز شود و یا وقتی کلیک میکند مشاهده کند که اصلا سایت باز نمیشود دیگر به سایت شما سر نخواهد زد و این برابر با از دست دادن بازدید کننده است.

 

منبع : سئوموز

ن : نینا
ت : شنبه 20 ارديبهشت 1399


Dublin Core چیست؟

در این مقاله درباره نوعی از تگ صحبت خواهیم کرد که شاید اندکی نا‌آشنا باشد اما در عین حال می‌تواند از اهمیت زیادی برای وبمستر‌ها برخوردار باشد زیرا جذب بازدیدکننده از طریق موتور جستجوی گوگل ساده‌تر از دیگر موتورهای جستجو است، بعلاوه این نوع از تگ‌ها که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم بنابر گفتهٔ مدیران بینگ، از نظر موتور جستجوی بینگ و اسپایدارهای آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

Dublin Core چیست؟
در این مقاله درباره نوعی از تگ صحبت خواهیم کرد که شاید اندکی نا‌آشنا باشد اما در عین حال می‌تواند از اهمیت زیادی برای وبمستر‌ها برخوردار باشد زیرا جذب بازدیدکننده از طریق موتور جستجوی گوگل ساده‌تر از دیگر موتورهای جستجو است، بعلاوه این نوع از تگ‌ها که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم بنابر گفتهٔ مدیران بینگ، از نظر موتور جستجوی بینگ و اسپایدارهای آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

قبل از شروع نیاز به آشنایی با تگ و انواع آن است که در مقالات زیر در این باره توضیات جامع و کاملی داده شده:

دوبلین کُر یا به انگلیسی Dublin Core نوعی متاتگ است که به آن Metadata نیز گفته می‌شود زیرا این نوع تگ خود متشکل از ۱۵ مورد هست که تمامی این ۱۵ مورد معرف یک بخش از سایت خواهند بود.
Dublin Core در سال ۱۹۹۵ پا به عرصه گذاشت و نام آن برگرفته از مکان تولد آن یعنی Dublin Ohio است. در ابتدا استفاده از این متاتگ بسیار رایج بود و گوگل شدیدا به آن اهمیت می‌داد اما کم کم از ارزش آن کاسته شد.
به زبان ساده دوبلین کر برای سایت شما یک کاتالوگ ایجاد می‌کند که توضیحاتی را درباره بخش‌های مختلف سایت به موتور‌های جستجو می‌دهد.
این متاتگ یا متادیتا ۲ نوع هستند: Dublin Core ساده که در ان فقط از ۱۵ عنصر استفاده شده و با قرار دادن اطلاعات ساده به معرفی سایت می‌پردازد و دارای مقادیر و تعاریف پیچیده‌تر نمی‌شود و هرکس با نگاه به آن متوجه اطلاعات موجود در آن می‌شود، اما نوع دیگر این تگ به نام Dublin Core توصیفی که اندکی کامل‌تر است که علاوه بر اطلاعات ساده و اساسی به توصیف سایت و مواردی که در ان توضیح داده شده نیز می‌پردازد.

از انجا که گوگل به بیشتر متاتگ‌ها اهمیت نمی‌دهد و فقط تعدادی از ان‌ها هستند که مورد توجه گوگل هستند بهتر هست که در این مقاله به رفتار گوگل در قبال متاتگ‌ها نپردازیم و به طور خاص به بینگ توجه کنیم.
عملکرد اکثر این متاتگ‌ها یکسان است برخلاف نوع توصیفی که علاوه بر پیچیدگی خاص خود، تاثیر بیشتر بر نتایج موتور بینگ دارد.

صرفا استفاده از متادیتا‌ها چیزی را برای شما تضمین نخواهد کرد بلکه نتایج آن به نحوه استفاده شما بستگی دارد چرا که خود متادیتا‌ها دارای نکات مثبت و منفی بسیاری هستند که موجب مواجه با نتایج مختلف می‌شود.
‌‌ همان طور که در بالا ذکر شد این متادیتا‌ها ۱۵ مورد را توضیح می‌دهد:

  1. عنوان
  2. نویسنده یا خالق
  3. موضوع
  4. توضیحات
  5.  ناشر
  6. کمک کننده یا اهدا کننده
  7. تاریخ
  8. نوع
  9. قالب و شکل کلی
  10. شناسه
  11. منبع
  12. زبان
  13. ارتباط و یکسان بودن
  14. پوشش
  15. حقوق

در خصوص نحوه صحیح استفاده از این نوع متادیتا‌ها که عملکرد اندک پیچیده‌ای دارند در مقالات آینده توضیح داده خواهد شد.

 

 


ن : نینا
ت : شنبه 20 ارديبهشت 1399


نکات مهم در شبکه های اجتماعی

در استفاده از شبکه های احتماعی مواردی هستند که رعایت انها بسیار مهم میباشد و به نوعی در صورت رعایت این فاکتورها قدمی مثبت در جهت سئوسازی خود برداشته اید.

در استفاده از شبکه های احتماعی مواردی هستند که رعایت انها بسیار مهم میباشد و به نوعی در صورت رعایت این فاکتورها قدمی مثبت در جهت سئوسازی خود برداشته اید.
اما نحوه ی استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار مهم میباشد یعنی استفاده ی بهینه از ان مهم میباشد در صورت استفاده ی نادرست این شبکه ها میتواند نتایح معکوس نیز داشته و باعث شود سایت شما در نتایج اخر قرار بگیرد. در این مقاله آموزش سئو نکاتی کوتاه اما مفید را ذکر میکنیم که رعایت انها بسیار مهم میباشد در صورت رعایت این نکات به نتایج مثبتی خواهید رسید.

به دنبال کلمات کلیدی بگردید
اولین قدم در بهینه سازی هر سایت جستوجو کلمات کلیدی و انتخاب بهترین ها میباشد. برای این کار ابتدا در سرویس های بررسی سایت به دنبال کلمات کلیدی سایت خود بگردید . بهترین ابزار برای انجام این کار Google Adwords میباشد که استفاده از ان برای ایرانیان امکان پذیر نمیباشد.ابزار های زیادی برای این منظور وجود دارد که ما سایت SheerSeo را به شما توصیه میکنیم.کلماتی که به عنوان کلمات پیشهادی و یا بیشتر استفاده در سایت شما معرفی میشود را در توییت ها و یا مطالب ارسالی خود در فیس بوک بیشتر استفاده کنید.

استفاده از Social Segmeting
استفاده از Segmenting برای آمار از شبکه‌های اجتماعی
از این بخش استفاده کنید برای معلوم شدن ورودی ها از شبکه های اجتماعی میباشد قدم مهمی میباشد حتما این کار را در گوگل انالیتیکز انجام دهید.

 کوتاه کردن لینک
حتما و حتما از سایت های کوتاه کننده ی ادرس استفاده کنید مخصوصا در توییتر سعی کنید تا جایی که امکان دارد از ادرس های کوتاه استفاده کنید.این کار باعث میشود شما یک ریدایرکت ۳۰۱ به ادرس خود اضافه کنید که بسیار در سئو موثر است.

استفاده از لینک های کوتاه شخصی بسیار جالب و مفید میباشد اما استفاده از سایت های کوتاه کننده ی لینک مانند bit.ly نیز توصیه میشود این سایت خود نیز این امکان را میدهد که ادرس های کوتاه شده را انالیز کنید و تعداد کلیک ها را مورد بررسی قرار دهید همچنین میتوانید ادرس شخصی خریداری کنید.

برای معرفی سایت های کوتاه کننده ی لینک و نکات مثبت و منفی هر کدام به سایت زیر مراجعه کنید:
URL Shorteners: Which Shortening Service Should You Use?

مطمئن شوید که متن به راحتی قابل استفاده است
این فاکتور بسیار مهم میباشد. نه تنها در شبکه های اجتماعی بلکه در دیگر بخش های دیگر سئو نیز باید به ان توجه داشت بدین معنا که مطلب شما باید دارای Url باشد که :

  1. القای مفهوم کند یعنی ادرس نمایان محتوای موضوع باشید.
  2. راحت کپی شود و مشکلی در زمان کپی کردن ایجاد نکند.

این امر در ادرس هایی که عنوان به صورت انگلیسی میباشد بسیار مفید میباشد اما در ادرس هایی که به صورت فارسی میباشند در بخش دوم به مشکل برمیخورید.

بررسی سرعت سایت
حتما بررسی کنید که ایا سایت شما میتواند در مقابل ورودی ها زیاد مقاوم باشد این مورد مهم میباشد که با کوچک ترین ورودی سایت به دلیل داون شود. اگر این کار چندین بار اتفاق بیوفتد باعث میشود بازدید کننده ای که وارد سایت شما میشود اگر ببیند سرعت لود سایت بالا است یعنی خیلی زمان میبرد که سایت باز شود و یا وقتی کلیک میکند مشاهده کند که اصلا سایت باز نمیشود دیگر به سایت شما سر نخواهد زد و این برابر با از دست دادن بازدید کننده است.

 

منبع :

ن : نینا
ت : شنبه 20 ارديبهشت 1399

۵ روش برای رنکینگ بهتر در موتورهای جستجو

۵ روش برای رنکینگ بهتر در موتورهای جستجو

همه میخواهند که وبسایـتشان بازدید بالایی داشته باشد.اما زمانی که موضوع به موتورهای جستجو میرسد خیلی سخت است که بدانیم از کجا شروع کنیم.در زیر روش هایی برای بهینه سازی وبسایت برای رنکینگ بهتر در موتورهای جستجو توضیح داده شده است.

همه میخواهند که وبسایـتشان بازدید بالایی داشته باشد.اما زمانی که موضوع به موتورهای جستجو میرسد خیلی سخت است که بدانیم از کجا شروع کنیم.در زیر روش هایی برای بهینه سازی وبسایت برای رنکینگ بهتر در موتورهای جستجو توضیح داده شده است.
SEO Ranking |قرار گرفتن در رنکینگ های بالا
درک کافی و درست از کلمه ی مورد نظر

کلمات کلیدی یکی از مهم ترین بخش های سئو هستند.شما شاید بخواهید وبسایت خود را در موتورهای جستجو با آن کلمات معرفی کنید.خوب چجوری یک کلمه کلیدی برای وبسایت خود ایجاد کنیم؟

  • کلمه ی مورد نظر خود را در عنوان سایت و پست های خود قرار دهید.موتورهای جستجو توجه خاصی به تگ عنوان( Title ) دارند.
  • مطمئن شوید تگ های

    و

    و

    شما شامل کلمه ی کلیدی مورد نظر هستند.

  • کلمه ی مورد نظر خود را در بالای پست ها قرار دهید.کلمه و جملاتی که در بالای پست های قرار دارند دارای ارزش بیشتری هستند از کلماتی که در پایین پست ها قرار دارند.
  • کلمه ی کلیدی خود را در آخرین پاراگراف هم قرار بدهید.موتورهای جستجو متوجه این موضوع هستند که کلمات کلیدی در پاراگراف آخر که برای جمع بندی به کار میرود قرار میگیرند.
  • از ایجاد انبوه کلمات کلیدی ( Keyword Stuffing ) خودداری کنید.این خیلی مهم است شما این تصور را ایجاد نکنید که به هر روشی میخواهید برای کلمه ی مورد نظر رنک بگیرید.سعی کنید چگالی کلمه ی کلیدی خود را نزدیک به ۵ درصد نگه دارید.
  • طبیعی بنویسید.آیا این ضرب المثل را شنیده اید که هرچیز از دل برآید بر دل نشیند؟این دقیقا باید در مقالات شما رعایت شود.سعی کنید مقالات خود را بر این اساس ننویسید که موتورجستجو را راضی کنید سعی کنید برای راضی کردن کاربران بنویسید.
  • کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید.شاید خیلی روشن باشد که چه سایتی باید چه کلمه ای را انتخاب کند.اما این را هم مدنظر داشته باشید هیچ وقت کار خود را با سخت ترین کلمات شروع نکنید سعی کنید ابتدا ترکیبی از کلمات ( Long Tail Phrase ) انتخاب کنید که هدف ساده تر باشد.اگر شما چندین کلمه ی طولانی تر را بتوانید برای خود بگیرید کلمات کوتاه تر و سخت تر آسان تر خواهند بود.
  • کلمه ی اشتباه انتخاب نکنید.فکر کنید مقاله ای دارید مینویسید در مورد وضعیت تحصیلی مردم در ایران.اگر در مقاله ی شما کلماتی مثل ایران و تحصیلات مداوم و بی هدف تکرار شوند اول بر مخاطبان شما اثر منفی میگذارد.سپس باعث میشود موتور جستجو هدف شما را واقعا درک نکند از تکرار این کلمات و فکر کند شما دارید Keyword Stuffing انجام میدهید.

مطالب لینک خور ایجاد کنید
مطالبی ایجاد کنید که از سایت های بزرگ و مشابه بتواند لینک دریافت کند.این لینک ها تاثیر بسیار زیادی بر رنکینگ شما خواهند داشت.نکته اینجاست که کیفیت لینک ها بسیار مهم است.بسیاری از مردم که کار خود را تازه در بخشی آغاز کرده اند با هر کسی ارتباط لینکی برقرار میکنند.شما سعی کنید از این دسته نباشید سعی کنید تا افراد خاص و مناسبی ارتباط لینکی برقرار کنید.همچنین بدانید که موتورهای جستجو بسیار در شناسایی لینک خوب از بد قوی هستند.

پست یک ادمین در مورد Link Bait میتوانید شما را بیشتر در این مورد کمک کند.

مطلب با ارزش ایجاد کنید
در حال حاضر نگرانی خیلی ها آپدیت پنگوئن میباشد اما بدانید و آگاه باشید که پاندا هنوز هم وجود دارد و با سایت ها برخورد میکند.باز هم تکرار میکنیم که هدف از پاندا برخورد با وبسایت هایی بود که ارزش محتوا پایینی دارند.

برای این که در نتایج جستجو رنک بگیرید باید مطلبی خوب و قوی ایجاد کنید.یک راه برای ایجاد مطلب خوب این است که از خودتان سوال کنید : آیا کاربران به این مطلب نیاز دارند و آن را میخوانند؟

نکته ی دیگر که مهم این است که همیشه سعی کنید مطالبی بنویسید که آنقدر طولانی باشد که کاربر به خواندن آن علاقه مند شود.ما به شما توصیه میکنیم مقاله ای بنویسید که حداقل ۳۰۰ کلمه در آن به کار رفته باشید.

در این مورد میتوانید پست سئوسازی محتوا : گوگل پاندا را بخوانید.

بهینه سازی تصاویر
خیلی از مدیران وبسایت ها در مورد ALT شنیده اند و آن را در تصاویر خود قرار میدهند.اما به عنوان فردی که میخواهید حرفه ای کار کنید شما باید برای تک تک تصاویر خود ALT و TITLE قرار دهید.

سئو و بهینه سازی تصاویر
بهینه و مرتب سازی لینک های داخلی
لینک دادن به دیگر پست ها و صفحات وبسایت باعث میشود که موتورهای جستجو بهتر بتوانند به کل وبسایت دسترسی پیدا کنند.
بدترین و رایج ترین اشتباه این است که بسیاری لینک های خود را بر روی کلمه اینجا کلیک کنید یا اینجا قرار میدهند.به هیچ وجه این کار را انجام ندهید زیرا لینک های داخلی یک روش خوب برای به دست آوردن رنکینگ در نتایج میباشند.

نکته ی آخر این که سعی کنید مطلب را برای کاربران بنویسید و سپس برای موتورهای جستجو.

 

منبع:

ن : نینا
ت : شنبه 20 ارديبهشت 1399
   
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]